Bring levererar till OneMeds kunder i Storstockholm

Bring kommer att distribuera OneMeds förbrukningsmaterial till äldreomsorg, primärvård förskolor och skolor i Storstockholm. Även privatpersoner kommer att få leveranser hem till sin ytterdörr, antingen i form av hemleverans eller som brevlådepaket.

OneMed levererar förbrukningsmaterial till sjukvården i Norden, som exempelvis mätutrustning för diabetiker, näringsdrycker och inkontinenshjälpmedel. Bring har vunnit OneMeds förtroende att distribuera ca 1,2 miljoner kollin per år under tre år i Stockholm. Varorna kommer att transporteras från OneMeds lager i Göteborg respektive Härnösand och levereras nästa dag i Stockholm.

– Med Bring som transportör stärker vi precisionen i leveranskvaliteten ytterligare och kommer genom samarbetet fortsätta utveckla lösningar för hög service och effektivitet inom vård, omsorg och offentlig verksamhet, säger Johan Falk, vd OneMed.

– Jag är glad över förtroendet att dagligen förse allmännyttan i Storstockholm med viktiga förnödenheter från OneMed, säger Cato Kloppen, chef Business Deliveries Bring.

För mer information, kontakta:
Cato Kloppen, chef Business Deliveries Bring, +47 91 77 99 92cato.kloppen@bring.com