Bring

Bring Research stärker skandinavisk näthandel

Dela

Nätkundernas behov, önskemål, krav och vanor förändras i takt med att näthandeln utvecklas. Det är kunden som vet bäst, och med Bring Research kan näthandlare nu få en tydligare bild av sina kunder för att kunna anpassa och utveckla sitt erbjudande.

Bring Research är ett initiativ från Bring som nu lanseras i hela Skandinavien. Bring Research gör löpande undersökningar bland skandinaviska nätkunder för att ta reda på hur deras behov, önskemål, krav och vanor ser ut. Via analyser av undersökningarna får näthandlare viktiga fakta, tips och uppslag till hur de kan utveckla sin verksamhet. 

Nätbutiker måste lära känna sina kunder ännu bättre för att lyckas i den stenhårda konkurrensen. Aktuell och relevant kunskap om hur dessa ser ut är avgörande för att aktörerna ska kunna öka sin försäljning, säger Johan Holgersson marknadsdirektör Bring e-handelsdivision

Bring Research presenterar digitala rapporter med unik kundinsikt. Näthandlare som vill få tillgång till rapporterna kan registrera sig på bring.se/bringresearch. Bring Research bygger på löpande konsumentundersökningar bland skandinaviska nätkunder. Undersökningarna består av både webbenkäter och djupintervjuer minst 1 000 personer från 18 år och uppåt i varje land. Undersökningarna genomförs i samarbete med analysföretaget Ipsos.

Vårt mål är att bidra till att göra den skandinaviska näthandeln framgångsrik. Med Bring Research vill vi ge näthandlare den kunskap som behövs för att fatta beslut som avgör om kunden handlar eller inte handlar i just deras nätbutik, berättar Johan

Bring Research-rapporten från september 2017: Så lyckas du med leverans och retur!

När alla handlar mer på nätet får vi också större erfarenhet. Vi utvecklar nya preferenser och ställer högre krav. Det gäller bland annat inom leverans och retur. Frågan är hur skandinaviska nätkunders förväntningar egentligen ser ut? Vad krävs för att uppfylla kundens förväntningar på en bra köpupplevelse kopplat till leverans och retur? Och vad måste till för att överträffa kundens förväntningar och lyfta hela köpupplevelsen?

Vill du ta del av resultaten, analyserna och tipsen som kan hjälpa dig att öka din försäljning?

Läs mer om Bring Research och den senaste rapporten på bring.se/bringresearch.

För mer information, kontakta gärna:

Johan Holgersson marknadsdirektör Brings e-handelsdivision och ledare för Brings innovationslab

070 975 66 20, johan.holgersson@bring.com

Info om Bring Research 

Bring Research kartlägger löpande dina nätkunders behov, önskemål, krav och vanor för att ge dig värdefulla insikter. Syftet är att du ska lära känna kunderna som handlar på nätet. De nya insikterna kan ge dig en konkurrensfördel, förbättra lönsamheten och hjälpa dig att utveckla nätbutiken i linje med kundernas behov, önskemål, krav och vanor.

 

Nyckelord

Bilder

Länkar

Om

Bring
Bring
Västberga allé 60
126 30 Hägersten

+46 70 789 78 50http://www.bring.se

Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. Vi är drygt 3 000 medarbetare i Sverige som brinner för att transportera, planera, leverera, lagra och kommunicera. Bring är en del av Posten Norge, en av de största logistik- och postaktörerna i Norden. Vi arbetar för din verksamhet utifrån tydliga värderingar: pålitlighet, mod, öppenhet, samarbete och respekt.

Följ Bring

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Bring

Älskade stad får Transportföretagens hållbarhetspris20.10.2017 07:10Pressmeddelande

Initiativet Älskade stad, ett samarbete mellan Bring, Ragn-Sells, Stockholms stad och Vasakronan, fick under torsdagskvällen motta Transportföretagens hållbarhetspris. ” Genom branschöverskridande samverkan har man effektiviserat godstrafiken och bidragit till en mer hållbar och levande stadsmiljö. Samarbetet är ett föredömligt exempel för andra aktörer att ta efter!” lyder en del av motiveringen.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum