Bring säljer fryshusverksamheten i Danmark till Agri-Norcold

Agri-Norcold köper Brings fryshusverksamheter og aktiviteter i Kolding, Avedøre samt Horsens med ca 150 medarbetare och kunduppdrag.

Fryshusverksamheten i Danmark är en mindre del av Bring Frigos totala verksamhet i Norden. Brings övriga verksamheter i Danmark berörs inte.

- Bring avyttrar tre fryshusverksamheter på den danska marknaden för att bättre kunna fokusera på att utveckla andra delar av Bring Frigo. Med detta får vi bättre förutsättningar för våra framtida lösningar för livsmedelslogistik i Norden, till godo både för våra andra verksamheter och i förlängningen för våra kunder, kommenterar Håkan Nilsson, chef Bring Frigo.

Bring kommer, liksom tidigare, att erbjuda livsmedelslogistik med hög kvalitet, åt kunder i hela Norden och internationellt. Produktionen bedrivs till del med egenägda verksamheter, till del med underleverantörer.

Avtalet förutsätter att förvärvet godkännas av Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i Danmark.

John Eckhoff, presschef Posten Norge, +47 913 97 071, john.eckhoff@posten.no