Bring utökar samarbetet med Arla

22.1.2016 10:41 | Bring

Arla och Bring har tecknat ett nytt avtal, i vilket man utökar sitt samarbete. Inom den nya affären lägger Arla bland annat all sin linjetrafik hos Bring Frigo, under fem år framåt.

Sedan tidigare har Bring Frigo haft uppdragen för Arlas kunddistribution i Skåne och Dalarna. Nu utökas samarbetet till att omfatta hela företagets linjetrafik.

– För Arla är kvalitet, miljö och kontinuerlig utveckling viktiga aspekter när vi väljer leverantörer. Bring Frigos nätverk ger oss möjlighet att transportera våra produkter på ett miljöeffektivt sätt, eftersom samdistribution ger en hög fyllnadsgrad och därmed blir klimatsmart, framhåller Mikael Schultz, Director Transportation i Arla Foods.

– Det är mycket glädjande att en kund som Arla, med högt kvalitets- och miljöfokus, väljer oss som leverantör för deras viktiga linjetrafik, säger Håkan Nilsson, VD för Bring Frigo AB.

Bring Frigo har under flera år investerat i en kontinuerlig utbyggnad av sitt tempererade linjenätverk och har idag ett rikstäckande och högkvalitativt distributionssystem.

– Det är extra glädjande att vi får förtroendet att leverera ett så omfattande uppdrag som Arlas i vårt nätverk och ser detta som ett kvitto på att vi håller hög kvalitet, fortsätter Håkan Nilsson.

Uppdraget för linjetrafiken omfattar både kyld och torr linjetrafik. Lastning sker på Arlas anläggningar i Falkenberg, Götene, Jönköping, Linköping och Kallhäll och levereras till mottagare över hela Sverige.

För mer information:
Håkan Nilsson, VD Bring Frigo, 042-17 80 00

Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. Vi hjälper dig att effektivt transportera, lagerhålla och leverera. Med ett helhetserbjudande inom paket, gods, termo, lager, bud och post kan Bring bistå din verksamhet med små och stora uppdrag i Sverige och därifrån till eller från övriga världen. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för er – till er eller direkt till era kunder. bring.se