Bring utökar servicegraden ytterligare med samdistribution i Norrbotten, Uppland, Skåne, Västergötland och Östergötland.

Med start den 1:a juni 2016 ökar Bring Citymail serviceutbudet på postmarknaden ytterligare. I samarbete med NTM och Tidningsbärarna kommer post och paket delas ut tillsammans med morgontidningen på flera nya postnummer i Norrbotten, Uppland, Skåne, Västergötland och Östergötland.

Bring Citymail fortsätter sin expansion på den svenska postmarknaden och når nu närmare 60 procent av Sveriges hushåll tack vare samarbetet med NTM och Tidningsbärarna.

Vi följer den tillväxtplan vi hela tiden haft vilket visar att samdistribution av tidningar och post fungerar väldigt bra. Det är ett bra sätt att behålla en god samhällsservice för utbärning av tidningar, post och paket utanför storstäderna, något som gynnar både mottagare och samhället i stort. Vi kan med detta utökade serviceutbud erbjuda våra kunder en ännu bättre tjänst, vilket känns väldigt bra. Det är också miljöeffektivt när vi delar ut tidningar, brev och paket på en och samma gång under hela dygnet på vissa orter, säger Christer Tollqvist Försäljnings- och marknadsdirektör.

De orter som omfattas av expansionen är Borrby, Gammelstad, Linköping, Luleå, Norrköping, Sandared, Sjöbo Skurup, Skärplinge, Tomelilla, Viskafors, Åtvidaberg och Äsperöd,

Adam Leth, Informationschef Bring Sverige adam.leth@bring 070-789 78 50