Bris söker Barndomsvänner för en tryggare barndom

Varje dag får Bris ta del av barns berättelser om utsatthet, ångest, våld och kränkningar, och varje dag kämpar Bris för ett bättre samhälle för barn. Nu söker Bris fler som vill vara med i kampen för en bättre barndom genom det nya månadsgivarkonceptet Barndomsvän.

1,9 miljoner barn söker dig, vuxen, som vill bidra till en barndom utan våld, övergrepp, mobbning, maktmissbruk och rättsskandaler.

Idag lanserar Bris det nya månadsgivarkonceptet Barndomsvän, med förhoppningen att fler ska vilja bidra till en tryggare barndom.

– Bris startade 1971 som folkrörelsen för barnets rättigheter. Vi jobbar med barnet som uppdragsgivare och för en bättre barndom för alla, och varje krona gör skillnad i verksamheten. Det är tack vare privatpersoner och företag som tar ställning för varje barns rätt att må bra som vi kan fortsätta arbeta för förändring, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare Bris.

Barndomsvän är den som stödjer Bris med 100 kronor i månaden. Att vara Barndomsvän innebär att Bris kan fortsätta arbeta för varje barns rätt till en trygg barndom genom att stödja, mobilisera och påverkar för ett samhälle där barnets rättigheter tillgodoses.

Som Barndomsvän bidrar du till att förändra barns liv. Ett barn skriver:

”Tack Bris för att ni har funnits där för mig. Ni har varit en del av min utveckling från nedstämd och redo att dö till en person som älskar livet. TACK!”

Bris, Barnens rätt i samhället, är en av Sveriges ledande barnrättsorganisationer som varje dag kämpar för ett bättre samhälle för barn. Folkrörelsen Bris startade 1971 och bidrog till att Sverige fick världens första förbud mot barnaga. Med barnkonventionen som grund stöttar Bris barn i utsatta situationer, mobiliserar samhället för barnets rättigheter och påverkar beslutsfattare för ett samhälle där varje barn känner till sina rättigheter och där barnets rättigheter tillgodoses.