Briska Rosé 4,0 % återkallas

Spendrups återkallar Briska Rosé 4,0 % 33 cl med bäst-före-datum 2 november 2021. Enstaka flaskor har en felaktig halsetikett där det står att drycken är alkoholfri. Briska Rosé 4,0 % säljs genom Systembolagets beställningssortiment och i enstaka butiker. Produkten har även levererats till enstaka restauranger. Felaktigt märkta flaskor kan lämnas tillbaka till närmaste Systembolagsbutik.

Spendrups tar händelsen på största allvar och har vidtagit åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se