Broadwaymusikalen Annie slår på stort!

I fredags, den 16 september, var det äntligen dags för premiären av Broadwaymusikalen Annie på Lisebergsteatern i Göteborg. Skådespelarna, som till majoritet består av barn, var lika förväntansfulla som publiken i den fullsatta salongen och vilken premiärkväll det blev! Helgens alla föreställningar har varit fullsatta och publiken har lämnat stående ovationer. Nu släpps fler föreställningar och framgångssagan Annie fortsätter.

2Entertain part of Moment Group

Den föräldralösa flickan Annie har en stark övertygelse om att hon en dag kommer att återförenas med sina biologiska föräldrar. I den klassiska musikalen får publiken följa Annies resa och allt som händer på vägen, i vad som innebär både med- och motgångar. Dialogerna och musiken leder publiken genom historien där det inte finns en tråkig stund! Något som är unikt för denna föreställning är även att hunden Sandy är med och skådespelar på scen. Sandy, som egentligen heter Smilla, blir Annies fyrbenta kompanjon som sprider stor glädje och förtjusning till alla i salongen.

För att fler ska få möjligheten att se den fantastiska familjemusikalen Annie, under ledning av regissör Kålle Gunnarsson, släpps fler föreställningar upp. Annie kommer nu att spelas på Lisebergsteatern till och med 4 december 2022!

För att läsa mer om föreställningen och boka biljetter klicka här

Vid övriga frågor eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Filip Jarl, presskontakt Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se

Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.kallerteg@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Jill Johnson – Simply The Best1.9.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Jill Johnson är en av vår tids största svenska artister. I över 30 år har hon skapat musik, men även samarbetat med några av Sveriges och världens främsta artister. På nyårsafton den 31 december 2022 ställer sig Jill Johnson på Cirkus stora scen, i Stockholm, för att framföra delar av sin stora katalog av låtar och kommer även att bjuda på tolkningar av hennes internationella favoritartister. En show som rymmer det bästa av det bästa – Simply The Best.

Vi summerar ett starkt andra kvartal - hämtat från VD-ordet19.7.2022 08:53:18 CEST | Pressmeddelande

Vi summerar ett starkt andra kvartal med ett resultat som är ett av koncernens mest lönsamma för en ”april-juni-period” någonsin. Rörelseresultatet för kvartalet landar på 20 msek vilket är en stark förbättring och en tydlig indikation på att vi är på rätt väg mot att återställa lönsamheten. Även när vi exkluderar erhållna stöd till följd av restriktionerna levererar koncernen ett resultat som visar tydliga lönsamhetsförbättringar. I sammanhanget noterar vi att de covidrelaterade restriktionerna från tidigare perioder i kombination med oron i omvärlden påverkade införsäljningstakten för kvartalet negativt, men ett hårt och fokuserat arbete från dedikerade och engagerade medarbetare gör att vi trots det kan summera ett mycket bra kvartal.