Bröderna Norberg och Mollie Minott i BingoLotto

Mollie Minott - Foto: Linnea Lindén, Emil och Daniel Norberg - Foto: Fotoscenen

I söndagens BingoLotto gästar Annika Andersson från Spånarna, Youtube-stjärnorna Daniel Norberg – bröderna bakom BingoLotto-låten ”Bingo! Bingo! Bingo!” – och Mollie Minott från Idol. Kvällens kapellmästare är Robert Wells och programledare, som vanligt, Ingvar Oldsberg.

Annika Andersson, bröderna Norberg och Mollie Minott

Populära Spånarna har skämt bort oss med fyndigheter och ”spåningar” under den gångna säsongen. Ikväll håller Annika Andersson på egen hand fanan högt och delar med sig av funderingar och klurigheter under programmets gång.

Daniel Norberg gjorde succé under BingoLottos 25-årsjubileum med sin egenkomponerade låt ”Bingo! Bingo! Bingo!”. Daniel medverkade och uppträdde dessutom tillsammans med brodern Emil under BingoLottos Uppesittarkväll. På söndag är bröderna tillbaka och lär säkerligen framföra hitlåten ännu en gång.

För tre år sedan gick Mollie Minott till Idolfinal i Globen. Hon medverkade i Sveriges största turné Diggiloo, hon syntes frekvent i TV och blev folkkär. Sedan vi sist hörde ifrån henne har hon investerat i en studio och tagit ett break från offentligheten för att skriva och spela in sina egna låtar. Nu är hon tillbaka. I BingoLotto på söndag får vi höra nya låten ”Mama”.

Husbandet leds av Robert Wells och kvällens programledare är Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 28 maj OBS! Pga Elitloppet sänds programmet kl. 18.00-18.30 i Sjuan och kl. 18.30-20.00 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.