Bröllopsyra på Skansen

10.6.2017 17:01 | Stiftelsen Skansen

Idag var det dags för årets mest kärleksfyllda dag på Skansen med drop in-bröllop på Tingsvallen. Det var 324 par vigdes och av dessa gifte sig 272 par borgerligt och 52 par kyrkligt.

Nygifta på Skansen. Foto: Cecilia Törnqvist.

För åttonde året i rad arrangerades Drop in-bröllop på Tingsvallen på Skansen. Tingsvallen fylldes av bröllopspar, gäster, vittnen och medarbetare och i tälten väntade vigselförrättare och vittnen. Trots väderprognoser som varnade för regnskurar och åska tog 324 par varandra till äkta makar.

Antal drop in-vigslar på Skansen tidigare år:
2010: 357
2011: 257
2012: 436
2013: 436
2014: 463
2015: 440
2016: 465

Nygifta på Skansen. Foto: Cecilia Törnqvist.

08-442 81 97http://www.skansen.se/sv

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.