Bryggeridagarna på Skansen 3 - 5 juni

1.6.2016 07:00 | Stiftelsen Skansen

Under tre eftermiddagar och sommarkvällar förvandlas Bollnästorget på Skansen till ett härligt öl- och mikrobryggeritorg under namnet Bryggeridagarna på Skansen. Här är det möjligt att provsmaka spännande öl under trevliga former.

-Det ska bli mycket roligt att få presentera öl-kultur på Skansen, säger John Brattmyhr, chef på Skansen. Det är en del i vårt kulturarv och det är spännande att så många tagit upp traditionen igen i liten skala.

-Att visa ölhantverket på ett försommarvackert Skansen är en perfekt kombination, säger Marianne Wallberg som i vanliga fall arrangerar Stockholm Beer & Whisky Festival på Nackastrandsmässan.

Här finns möjlighet att träffa bryggmästare och andra ölexperter för att diskutera ölframställning, smaker och sorter. Totalt möter man ett 60-tal bryggerier av varierande storlek. Framåt kvällen blir det underhållande livemusik och dans på dansbanan.

Bryggeridagarna på Skansen är ett kvällsarrangemang som börjar kl 16.00 och håller på fram till kl 23.00. Provsmakningskuponger och ett glas som ska användas för provningarna under besöket köps på plats. Biljetter till Bryggeridagarna köps via Ticketmaster.

Bryggeridagarna är ett samarbete mellan Skansen och Stockholm Beer & Whisky Festival som är världens största mässa i sitt slag och har hög internationell status sedan starten 1992. Mässan är en årlig manifestation för ökad kunskap om öl, whisky och andra drycker. Stockholm Beer & Whisky Festival firar 25 år i höst. Se mer på hemsidan

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Restaurang Biologi öppnar i Biologiska muséet14.8.2017 07:00Pressmeddelande

Biologi är läran om livet och ingenting kan passa bättre som utgångspunkt för en restaurang med höga ambitioner. För att arbeta hållbart och medvetet med det som vi lever av - mat och dryck - krävs kunskap om biologi. Biologi är också namnet på den nya restaurangen i Biologiska muséet på Djurgården. Den kommer att vara öppen för abonnerade sällskap och event och är ett samarbete mellan Skansen och traktör KC Wallberg från Restauration Gubbhyllan på Skansen.