Brynäs IF avslutade förhandlingen med Aaron Palushaj

I kväll tisdag den 5 juni bekräftar sportchef Stefan Bengtzén att Brynäs IF valde att avsluta den långt pågående förhandlingen med spelaren Aaron Palushaj.

Bildbyrån

-Vi har gjort allt vi kan, men förhandlingen har i vårt tycke spårat ur. Det blev orimligt höga pengar som figurerade. Därför valde vi att kliva av, när det endast handlar om pengar är det inte rätt för Brynäs IF, det känns inte rätt i hjärtat och ligger inte i linje med hur vi i föreningen arbetar. Jag är precis lika besviken som jag vet att många Brynäsare ute i landet är, säger Stefan Bengtzén.

Aaron Palushaj bekräftar via hans agent att han forwarden istället kommer att spela för SHL-klubben Örebro HK.

För Brynäs IF:s sportchef fortsätter nu processen för att rekrytera in ytterligare en forward till herrtruppen inför säsongen.

-Vi har hela tiden varit förberedda på att det här scenariot skulle kunna ske. Vi har en bra dialog med andra starka alternativ. Vår ambition är att ha klart med en ny spets-forward inom kort, säger Stefan Bengtzén, sportchef Brynäs IF.

Så här ser Brynäs IFs forwardsuppställning ut just nu.

Forwards

#12 Samuel Asklöf, kontrakt till 18/19