Brynäs IF förlänger med Daniel Mannberg

”Brynäs IF en fin och anrik förening där jag har alla förutsättningar till att bli bättre och bättre och utvecklas som hockeyspelare – det känner jag att jag gör här.”

Idag blev det klart att Brynäs IF skriver ett 2-års kontrakt med Daniel Mannberg. Kontraktet sträcker sig över säsongerna 2018/2019 samt 2019/2020.

Daniel Mannberg är väldigt glad att få fortsätta att vara kvar i Brynäs IF och Gävle.

-Det känns jätte jätte bra att förlänga med Brynäs. Brynäs IF en fin och anrik förening där jag har alla förutsättningar till att bli bättre och bättre och utvecklas som hockeyspelare – och det känner jag att jag gör här. Dessutom så trivs jag och min flickvän väldigt bra i Gävle och det börjar att kännas som hemma här, säger Daniel Mannberg.

Stefan Bengtzén Sportchef Brynäs IF är även han glad att Mannberg blir kvar i föreningen.

-Daniel är en fantastisk skridskoåkare med gott spelsinne som vi har stor nytta av i vårt lag. Det känns väldigt bra att han väljer att vara kvar i klubben som han representerat de senaste två säsongerna, säger Stefan Bengtzén.

Vid sidan av den sportslige verksamheten bedriver även Brynäs IF den sociala verksamheten En bra start, som arbetar för att fler barn och unga ska få en bra start i livet.