Brynäs IF lånar ut back till Hockeyallsvenskan

Brynäs IF lånar ut backen Adam Boqvist till Almtuna IS. Utlåningen är till en början en vecka men med möjlighet till förlängning därefter.

Brynäs IF lånar ut backen Adam Boqvist till Almtuna IS.

-Boqvist har under några veckor varit med Brynäs herrlag fullt ut men nu efter att några backar är tillbaka efter en skadeperiod så det passar utmärkt att ge Boqvist denna möjlighet till seniorspel. Vi är glada för samarbetet med Almtuna och att de ger honom chansen säger Stefan Bengtzén sportchef Brynäs IF.

Brynäs IF är ett av Sveriges starkaste idrottsvarumärken och en anrik förening med en lång och framgångsrik historia sedan starten 1912. Brynäs IF har 13 SM-guld i ishockey och sedan 1981 har föreningen både ett herr- och damlag som spelar i högsta serien (SHL och SDHL). Brynäs IF tillhör också några av världens främsta talangutvecklare. Den egna talangfabriken, Morgondagens Brynäsare, fostrar unga spelare till föreningens representationslag och är en viktig del av klubbens identitet. Brynäs IF har också en ungdomsverksamhet med cirka 200 ungdomar, cirka 50 juniorspelare och ett mycket väl fungerande hockeygymnasium.

Brynäs IF använder kraften som finns i föreningens varumärke till att göra skillnad i samhället. Som första ishockeyklubb i världen ingick Brynäs IF 2013 ett långsiktigt samarbete med UNICEF. Tillsammans med UNICEF och Brynäs IFs största partners har föreningen skapat en verksamhet, En bra start, som har fokus på det som händer vid sidan av isen. En bra start arbetar för att skapa sammanhang där gemenskapen stärker utvecklingen för barn och unga. Med nya sätt att aktivera partners och driva samverkan mellan samhälle och näringsliv, bryter vi ny mark för hur en idrottsförening kan bli en stark kraft i sin samtid.