Brynäs IF omorganiserar inom dam-verksamheten

Brynäs IF omorganiserar inom dam-verksamheten

- Det har varit ett rörigt verksamhetsår inom Brynäs IFs dam-verksamhet, något som ledningen tog tag igenom att tillsätta en arbetsgrupp som skulle utvärdera organisationen. I den utredningen framkom ett stort antal brister. Därför väljer vi nu att börja om från noll och med en långsiktigt och hållbar plan som grund att starta om damverksamheten på nytt, berättar Michael Campese, klubbdirektör Brynäs IF.

Idag ger Brynäs IF beskedet att Åke Lilljebjörn slutar som ansvarig för föreningens dam-verksamhet och som huvudtränare för damlaget. Åke Lilljebjörn tillträde som dam-ansvarig och huvudtränare för Brynäs IF representationslag i SDHL under sommaren 2017.

- Vi och Åke har haft ett antal sittningar för att diskutera den föregående säsongen och det som framöver komma skall. Efter dessa träffar har vi nu enats i god anda om att avsluta vårt samarbete. Vi tackar Åke för hans engagemang och hans insatser för Brynäs IF, säger Michael Campese, klubbdirektör Brynäs IF.

Åke Lilljebjörn avslutar sin tjänst hos Brynäs IF från och med 18 maj 2018.

Brynäs IF har inlett rekryteringsprocessen för att rekrytera en ny ansvarig för damverksamheten och en ny tränarstab för SDHL-laget. Redan under kommande vecka kommer Brynäs IF att träffa ett antal kandidater. Dessutom har en rekryteringsgrupp tillsatts för att säkra arbetet med rekryteringen av spelare inför SDHL-säsongen 18/19.

- Vårt arbete tar fäste i den utredning som gjordes av arbetsgruppen under våren. Nu är både spelare, personal och ledare är högt involverade och nu är det viktigt att vi visar både handling och långsiktighet i vårt arbete. Som jag berättade i ett tidigare uttalande så är ett av målen nu att vi tillsammans så snart som möjligt ska presentera en långsiktig verksamhetsplan som gör att dam och flick-verksamhet bedrivs med en stabil och säker bas framöver, säger Michael Campese, klubbdirektör för Brynäs IF.