Brynäs IF presenterar ny målvaktstränare

Idag presenterar Brynäs IF Anders Palm som föreningens nya målvaktstränare.

Foto: Bildbyrån

Idag presenterar Brynäs IF Anders Palm som föreningens nya målvaktstränare.

Palm, född 1983, kommer närmast från Karlskrona HK som han representerat som målvaktstränare de senaste 5 säsongerna. Innan åren i Karlskrona har Palm varit målvaktstränare ibland annat Timrå och Frölunda HC. Dessutom har Palm meriter från åtta säsongers landslagsuppdrag då han varit målvaktstränare för både Damkronorna och Sveriges U18-landslag.

-Det känns bra att vi idag kan presentera en bra och trygg lösning i målvaktstränar-frågan, det är en fråga som har pågått under säsong sedan Pecka Alcén hastigt fick sluta på grund av sjukskrivning. Att förstärka med Anders gör att vi får en bred helhet i ledarstaben. Med Anders får vi en kunnig, strukturerad och modern målvaktstränare, han är hårt arbetande och kommer ta sig an hela föreningens målvakter och kommer bidra till den individuella utvecklingen hos målvakterna.

Kontraktet gäller för tre säsonger med start nu säsongen 18/19. Palm ansluter till Brynäs IF och Gavlerinken från den 1 augusti 2018.

-Det känns bra, det är ett ärofyllt uppdrag att få komma in i en så anrik klubb som Brynäs IF och vara en viktig del av verksamheten. Det känns väldigt stimulerande att komma in i ledarstaben och visa vad jag går för. Det som utmärker mig som målvaktstränare är att jag har ett strukturerat, noggrant och analytiskt förhållningssätt. För mig är det viktigt att vara väl förberedd, ha en bra grundstruktur för både individuella spelare och hela truppen, säger Anders Palm.

Foto: Bildbyrån