Brynäs IF rekryterar kommunikationschef från Mittmedia

Från och med slutet av juli 2018 anställs Kevin Johansson som vikarierande kommunikationschef för Brynäs IF och Brynäs Arena AB. Nuvarande kommunikationschef Elin Lith kommer vara föräldraledig under säsongen 18/19.

- Vi är mycket glada över att vi hittat en bra och stabil lösning för ett utmanande vikariat. Rollen som kommunikationschef är en viktig funktion i föreningen och Kevin är en lovande talang som kommer fortsätta utveckla föreningens kommunikation under säsongen som Elin är föräldraledig. Kevin är väl insatt i branschen och kommer med sina erfarenheter vara ett tryggt stöd för hela koncernen i både media och PR-frågor, säger Michael Campese klubbdirektör Brynäs IF.

Kevin Johansson, kommer närmast från Mittmedia och tidningen VLT där han arbetat som sportjournalist och i perioder som tf sportchef. Tidigare har Kevin även arbetat som sportjournalist på Expressen.

- Jag är oerhört glad och stolt över möjligheten att bli en del av Brynäs IF. Jag har en lång bakgrund av såväl hockey som kommunikation utifrån ett medialt perspektiv och har känt en kittlande nyfikenhet kring att ta med den erfarenheten in till klubbvärlden. När möjligheten att göra det i just Brynäs IF med sin anrika historia och kraft dök upp fanns det ingenting att fundera på. Jag ser fram emot att ge allt tillsammans med mina skickliga kollegor för att maximera engagemanget, drivet och intresset för klubben gentemot alla intressenter, säger Kevin Johansson.

Kevin Johansson tillträder tjänsten som vikarierande kommunikationschef i slutet av juli 2018.

Daniel Paille tvingas ställa in säsongen – Brynäs IF bryter kontraktet med forwarden8.8.2018 14:30Pressmeddelande

Daniel Paille och Brynäs IF har slutit en överenskommelse att avsluta det sista året på kontraktet. Forwarden behöver fokusera på sin rehabilitering – och vill samtidigt tacka människorna i Gävle och Hockeysverige för allt stöd. - Jag kan inte uttrycka tillräckligt hur mycket jag uppskattat hur samhället i Gävle stöttat mig under mina två år i Brynäs, säger den 34-årige forwarden.