Brynäs IF skriver kontrakt med Ludvig Nilsson

Brynäs IF meddelar ikväll att föreningen skrivit kontrakt med den 23-åriga forwarden Ludvig Nilsson, som närmast kommer från spel i Allsvenska klubben Almtuna IS.

Foto: Bildbyrån

Brynäs IF meddelar ikväll att föreningen skrivit kontrakt med den 23-åriga forwarden Ludvig Nilsson.

Ludvig ”Ludde” Nilsson kommer närmast från spel i Hockeyallsvenskan och klubben Almtuna IS. Tidigare under hösten spelade Ludvig en match med Brynäs IF, en match där han dessutom gjorde ett mål för Brynäs.

Nilssons moderklubb är Huddinge IK. Han gjorde sedan sin juniortid i Timrå IK där har han även spelat två säsonger i Hockeyallsvenskan innan han inför denna säsong kom till Almtuna IS. Han har också spelat en säsong i SHL då han representerade Modo säsongen 2015/2016.

-Ludvig är en power forward som gärna använder sin fysik i spelet på ett aggressivt och bra sätt. En stor arbetskapacitet som kommer tillföra mycket till vårt herrlag framöver berättar Stefan Bengzen, sportchef Brynäs IF.

Nilsson ansluter till herrlaget efter kommande helgs ledighet och avtalet är tecknat t.o.m. säsongen 2018/2019.

I vändande riktning går Alexander Bjurström som kommer att lånas ut till Almtuna IS för spel framöver i Hockeyallsvenskan.

-Ett mycket passande tillfälle för Alexander att få prova på seniorspel på en mycket bra nivå och i ett lag som verkligen är med och krigar om topplatserna i Hockeyallsvenskan berättar Stefan Bengtzén, sportchef Brynäs IF.

Foto: Bildbyrån

Vid sidan av den sportslige verksamheten bedriver även Brynäs IF den sociala verksamheten En bra start, som arbetar för att fler barn och unga ska få en bra start i livet.

Brynäs IF går för hjärnforskningen - i premiärmarsch för sportens framtid1.7.2019 11:30:00 CESTPressmeddelande

Hjärnskakningar är det kanske största hotet mot vår sports framtid. I vår strävan mot en mer hållbar hockey dedikerar vi hemmapremiären 19/20 till att belysa och uppmärksamma frågan. Därför bjuder vi nu in till en stor premiärmarsch den 21 september – där vi laddar upp för matchen mot Färjestad samtidigt som vi går för hjärnforskningen tillsammans med insamlingsfonden Bissen Brainwalk.