Brynäs IF skriver nytt kontrakt med Caroline Markström

Backen Caroline Markström och Brynäs IF skrev idag ett nytt kontrakt för spel i SDHL säsongen 18/19.

Foto: Fredrik Värnebjörk Photograph

Pressinformation 180518

Markström, född 29 maj 1994 började hockeykarriären i Kovlands IF. Markström har spelat college-hockey i USA under fyra säsonger, där spelade hon för St. Cloud State University. Vid sidan av sin hockeykarriär har Markström studerat business management och vid sidan av ishockeykarriären arbetar hon som projektledare inom Brynäs IF:s sociala verksamhet En bra start.

-Det känns jättebra att skriva på för Brynäs en säsong till. Det är ingen hemlighet att den gångna säsongen har varit strulig och har för mig tagit mer energi än den har gett, så jag har varit kritisk. Jag tar beslutet att stanna kvar på grund av att jag dagligen ser en enorm förändring inom Brynäs IF organisation gällande damfrågan. Jag har varit involverad i förändringen själv och ser hur varje enskild individ inom hela organisationen; från styrelse, klubbdirektör, sportchef, partners och alla däremellan jobbar stenhårt för att dam-verksamheten ska ta en vändning och bli riktigt stark, både på kort och lång sikt. Det har för mig varit attityds- och organisationsförändringen som varit helt avgörande i mitt beslut eftersom jag vill att saker görs på riktigt och på rätt sätt, och det görs det verkligen nu. Vi kommer få betydligt bättre förutsättningar och jag känner mig stolt och exalterad att dra på mig Brynäströjan igen, säger Caroline Markström.

-Carro är en skicklig back och viktigt för vårt lag, dessutom är hon en viktig del inom Brynäs IFs organisation och hon med flera kommer spela en avgörande roll i den nystart av dam-verksamheten som nu ska ta form, säger Michael Campese klubbdirektör Brynäs IF.

Caroline Markström är nu en av tio spelare som har kontrakt med Brynäs IF för spel i SDHL inför kommande säsong.

Foto: Fredrik Värnebjörk Photograph

Monitor ERP System ny arenapartner till Brynäs IF – skriver femårsavtal20.9.2019 10:08:10 CESTPressmeddelande