Brynäs IF skriver nytt kontrakt med den unge talangen Adam Boqvist

Brynäs IF skrev idag kontrakt med den talangfulle backen Adam Boqvist.

Foto: Bildbyrån

Boqvist som har sin utbildning genom Brynäs IF egen utbildnings- och talangverksamhet Morgondagens Brynäsare har spelat för föreningen sedan säsongen 2015/2016.

Boqvist är född år 2000, väger 80 kg och är 170 cm lång. Kontraktet är för spel i Brynäs IF under hockeysäsongen 2018/2019.

-Det är mycket glädjande att vi nu har skrivit kontrakt med en Adam som är en jättetalang. Dessutom extra kul att han kommer ur den egna utbildningsverksamheten, det är ännu ett bevis på att verksamheten Morgondagens Brynäsare är en viktig del i Brynäs DNA och att det är en bra utbildning, säger Stefan Bengtzén Sportchef Brynäs IF.

-Det känns jättekul, för mig är det en barndomsdröm, så valet var självklart. Jag har trivts bra i föreningen, känner mig trygg och är glad för att utvecklas vidare här. Gävle känns också som hemma, jag har bott här i tre år och har vänner både inom och utanför hockeyn, säger Adam Boqvist.

Nu är Brynäs IF lagbygge på backsidan komplett inför säsongen 18/19, och vi kan konstatera att det är en skara välmeriterade backar som finns på laguppställningen.

-Som spelare är Adam en offensivt lagd back som gärna är med och fyller på i anfallsspelet. Han är väldigt modern i sitt spel och det ska bli oerhört spännande att följa hans utveckling i Brynäs IF under den kommande SHL-säsongen. Nu får han chansen att ta nästa steg att utvecklas och det i en miljö bland många bra och erfarna backar som han kan inspireras och sporras av, säger Stefan Bengtzén sportchef Brynäs IF.

-Ja det är flera defensiva backar, jag som är en mer offensiv back ska försöka bidra med det och bygga min roll utifrån det. Nu längtar jag till säsongen startar, det ska bli grymt kul att spela vidare i Brynäs och spela för våra härliga fans, avslutar Adam Boqvist.

Foto: Bildbyrån

Daniel Paille tvingas ställa in säsongen – Brynäs IF bryter kontraktet med forwarden8.8.2018 14:30Pressmeddelande

Daniel Paille och Brynäs IF har slutit en överenskommelse att avsluta det sista året på kontraktet. Forwarden behöver fokusera på sin rehabilitering – och vill samtidigt tacka människorna i Gävle och Hockeysverige för allt stöd. - Jag kan inte uttrycka tillräckligt hur mycket jag uppskattat hur samhället i Gävle stöttat mig under mina två år i Brynäs, säger den 34-årige forwarden.