Brynäs IF värvar Joel Kellman

Lagbygget inför kommande SHL-säsong fortsätter och idag presenterar Brynäs IF att centern Joel Kellman har skrivit på för Brynäs IF.

Brynäs IF presenterar idag att spelaren Joel Kellman är klar för spel i SHL och Brynäs IF för säsongerna 18/19 och 19/20.

Joel Kellman, född 1994, är en center som närmast kommer från spel med Karlskrona HK där han spelat under tre säsongen. Joel spelade under juniortiden för Malmö Redhawks och har efter det spelat 79 matcher i Allsvenskan och 151 matcher i Svenska hockeyligan (SHL) där han producerat 80 poäng.

-Joel är en väldigt bra center, han har presterat bra i Karlskrona där han de senaste tre säsongerna absolut varit en av de bästa i truppen. Vi ser 23-årige Joel som ett mycket bra och spännande nyförvärv till vår trupp inför de två kommande säsongerna, berättar Stefan Bengtzén sportchef Brynäs IF.

Joel Kellman, är 180 cm lång och väger 87 kg.

-Jag är jätteglad över att komma till Brynäs IF, det är en förening som jag hört mycket gott om och av de signaler jag fått så känns det som att föreningen vill fram och vill vara i SHL-toppen. Det ska bli riktigt kul att komma på plats, säger Joel Kellman.

-Som hockeyspelare skulle jag beskriva mig själv som en smart center som gärna spelar både offensivt och defenstivt. Men vid sidan av isen är jag ganska lugn och snäll som person, jag gillar att umgås med vänner och familjen och under sommaren spelar jag mcyket golf och försöker förbättra mitt golfhandikapp. Ser fram mot att testa golfbanorna runt Gävle, säger Joel Kellman avslutningsvis.

Joel Kellman ansluter till truppen vid start av försäsongsträningen i början av maj.

Vi har två representationslag som spelar i högsta ligorna i Sverige, SHL och SDHL. Vid sidan av den sportsliga verksamheten bedriver även Brynäs IF den sociala verksamheten En bra start, som arbetar för att fler barn och unga ska få en bra start i livet.