Bullkalas när Lidl firar miljonsuccé
Sedan lanseringen av Lidl Plus under hösten 2020 har kundklubben överträffat många av de satta målen. I juli stod det klart att Lidl Plus nått en miljon användare - tidigare än beräknat. För att fira succén bjuder Lidl Sverige samtliga medlemmar på kanelbullar.

I oktober 2020 lanserades Lidls kundklubb i Sverige. Lidl Plus, som innehåller rabatter, erbjudanden och digitala kuponger blev snabbt en succé och i början av juli hade en miljon användare laddat ned appen. Idag har Lidl Plus 1 023 865 användare.
För att fira miljonsuccén bjuder Lidl Sverige nu på en kanelbulle per Lidl Plus-medlem. Den 6 augusti tilldelas alla medlemmar en kupong i appen. Kupongen är giltig den 6-7 augusti.
-Det är fantastiskt kul att vi nu har över en miljon användare i Lidl Plus. Det är ett kvitto på hur uppskattad klubben är. Sedan lanseringen av appen har vi varit lyhörda för våra kunders önskemål och tillsammans har vi utvecklat flera funktioner i appen. Den här milstolpen vill vi fira ihop med våra kunder och vad är bättre än ett riktigt bullkalas, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.
Om Lidl Plus
Lidl Plus är appen som kunden laddar ner för att få tillgång till Lidls kundklubb. Tack vare Lidl Plus har kunden alltid tillgång till alla Lidl Sveriges erbjudanden, kampanjer och information direkt i telefonen. Appen är helt gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS. Genom att skanna appen i kassan innan betalning kan kunden ta del av alla förmåner.
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Succé på 100-wattaren: ”Sån är Lidl” vinner 75-wattare3.2.2023 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Under gårdagen presenterades vinnarna i årets upplaga av 100-wattaren, en tävling som belönar kommunikation som skapat en bevisad effekt bland målgruppen. På galan tog Lidl Sverige hem det prestigefyllda priset 75-wattaren i kategorin årets konsumentkampanj för sitt koncept ”Sån är Lidl”.
Lidls kaffe smakar bäst enligt test3.2.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
När Göteborgs-Posten testar mellanrostat bryggkaffe hamnar Lidls eget kaffe Bellarom Mellanrost i topp. Med omdömen som ”välkomponerat kaffe” och en ”ganska intensiv smak” placerar sig Bellarom på en delad förstaplats med fyra fyrar.
Succén tillbaka i Lidl Plus – vinn mat för ett helt år1.2.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Idag drar Lidl Sverige igång den andra upplagan av sommarens succé – tävlingen där förstapriset är att handla gratis på alla Lidl-butiker i Sverige under ett helt år. Tävlingen riktar sig till kundmedlemmar i Lidl Plus, och pågår till och med den 28 februari.
Lidl Sverige lanserar en exklusiv kollektion med stylingverktyg för håret26.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl och Rita Ora vill visa hur enkelt det är att lyckas med hårstyling hemma. ”New styles everyday” är en exklusiv kollektion som består av högkvalitativa verktyg för alla tillfällen – till ett lågt pris.
Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum