Lidl Sverige

Bullkalas när Lidl firar miljonsuccé

Dela
Sedan lanseringen av Lidl Plus under hösten 2020 har kundklubben överträffat många av de satta målen. I juli stod det klart att Lidl Plus nått en miljon användare - tidigare än beräknat. För att fira succén bjuder Lidl Sverige samtliga medlemmar på kanelbullar.

I oktober 2020 lanserades Lidls kundklubb i Sverige. Lidl Plus, som innehåller rabatter, erbjudanden och digitala kuponger blev snabbt en succé och i början av juli hade en miljon användare laddat ned appen. Idag har Lidl Plus 1 023 865 användare.

För att fira miljonsuccén bjuder Lidl Sverige nu på en kanelbulle per Lidl Plus-medlem. Den 6 augusti tilldelas alla medlemmar en kupong i appen. Kupongen är giltig den 6-7 augusti.

-Det är fantastiskt kul att vi nu har över en miljon användare i Lidl Plus. Det är ett kvitto på hur uppskattad klubben är. Sedan lanseringen av appen har vi varit lyhörda för våra kunders önskemål och tillsammans har vi utvecklat flera funktioner i appen. Den här milstolpen vill vi fira ihop med våra kunder och vad är bättre än ett riktigt bullkalas, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Om Lidl Plus

Lidl Plus är appen som kunden laddar ner för att få tillgång till Lidls kundklubb. Tack vare Lidl Plus har kunden alltid tillgång till alla Lidl Sveriges erbjudanden, kampanjer och information direkt i telefonen. Appen är helt gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS. Genom att skanna appen i kassan innan betalning kan kunden ta del av alla förmåner.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye