Bullkalas när Lidl firar miljonsuccé

Sedan lanseringen av Lidl Plus under hösten 2020 har kundklubben överträffat många av de satta målen. I juli stod det klart att Lidl Plus nått en miljon användare - tidigare än beräknat. För att fira succén bjuder Lidl Sverige samtliga medlemmar på kanelbullar.

I oktober 2020 lanserades Lidls kundklubb i Sverige. Lidl Plus, som innehåller rabatter, erbjudanden och digitala kuponger blev snabbt en succé och i början av juli hade en miljon användare laddat ned appen. Idag har Lidl Plus 1 023 865 användare.

För att fira miljonsuccén bjuder Lidl Sverige nu på en kanelbulle per Lidl Plus-medlem. Den 6 augusti tilldelas alla medlemmar en kupong i appen. Kupongen är giltig den 6-7 augusti.

-Det är fantastiskt kul att vi nu har över en miljon användare i Lidl Plus. Det är ett kvitto på hur uppskattad klubben är. Sedan lanseringen av appen har vi varit lyhörda för våra kunders önskemål och tillsammans har vi utvecklat flera funktioner i appen. Den här milstolpen vill vi fira ihop med våra kunder och vad är bättre än ett riktigt bullkalas, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Om Lidl Plus

Lidl Plus är appen som kunden laddar ner för att få tillgång till Lidls kundklubb. Tack vare Lidl Plus har kunden alltid tillgång till alla Lidl Sveriges erbjudanden, kampanjer och information direkt i telefonen. Appen är helt gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS. Genom att skanna appen i kassan innan betalning kan kunden ta del av alla förmåner.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Efter 20 år på Lidl: Johan Augustsson lämnar över stafettpinnen till Jakob Josefsson12.9.2022 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Johan Augustsson lämnar rollen som Sverigechef för Lidl efter att ha varit verksam i bolaget i drygt 20 år. Ny Sverigechef blir Jakob Josefsson som idag är chef över kedjans verksamhet i Estland och Lettland. Lidl Sverige har de senaste åren vuxit snabbare än övriga branschen. Satsningen på fler svenska varor, upprustningen av butiksnätet och klimatomställningen har uppskattats och lett till en kraftigt ökad tillströmning av kunder till butikerna. Idag har livsmedelskedjan över 200 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder, 3 centrallager och ett nytt huvudkontor, och är därmed välrustade för fortsatt tillväxt.