Byggmax förstärker SM-veckan

Byggmax ansluter till SM-veckan-familjen och blir, tillsammans med RF:s mångåriga partner Svenska Spel, huvudpartner för evenemanget de kommande åren.

SM-veckan, som startades 2009, är idag ett av Sveriges största årligen återkommande idrottsevenemang. SM-veckan hålls varje år på olika orter i Sverige, vinter respektive sommar. SM-veckan är öppen för Riksidrottsförbundets medlemmar, 71 specialidrottsförbund som representerar upp emot 210 idrotter. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag.

- Det är väldigt glädjande att Byggmax blir del en av SM-veckan och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete för att ytterligare stärka ett av Sveriges populäraste idrottsevenemang, säger Jörgen Persson, chef Evenemang och marknad, Riksidrottsförbundet.

Byggmax går in som ny huvudpartner för SM-veckan från och med SM-veckan vinter i Piteå 2022.

- Byggmax tycker att alla - oavsett budget eller tidigare erfarenhet - har rätt till kunskap och självförtroende att fullfölja sina byggdrömmar. Därför känns det självklart att vi ska stödja Sveriges idrottare att förverkliga deras idrottsdrömmar. Att få möjlighet att vara med i den här folkfesten, som SM-veckan är, känns helt rätt för oss säger Sanna Westman, marknadschef på Byggmax.

För mer information kontakta:

Jörgen Persson
Chef Evenemang & marknad, Riksidrottsförbundet
Mobil: 0733-220 221
jorgen.persson@rfsisu.se

Sanna Westman
Marknadschef Byggmax
sanna.westman@byggmax.se

Riksidrottsförbundet (RF) är paraplyorganisation för hela den svenska idrottsrörelsen. RF:s främsta uppgift är att stödja och företräda våra 70 medlemsförbund (specialidrottsförbund) och leda rörelsen i gemensamma frågor, såväl nationellt som internationellt.

Beslut från Riksidrottsnämnden – Bodens Hockeyförening beviljas dispens från krav att tillhöra ligaorganisationen Hockeyettan21.1.2022 14:00:00 CET | Pressmeddelande

I enlighet med vad Riksidrottsnämnden tidigare fastslagit är Svenska Ishockeyförbundets krav på att medlemsförening måste tillhöra ligaorganisation för att delta i serienivån Hockeyettan ogiltigt, då kravet står i strid med de grunder varpå Riksidrottsförbundets stadgar vilar. RIN har därför beslutat att bevilja Bodens Hockeyförening dispens från kravet.