Byggnads lanserar sin första pride-kampanj

Idag startar Byggnads Stockholm-Gotlands Pride-kampanj, ”Du är inte ensam”. Under hela Stockholm Pride-veckan kommer kampanjen att visas i Byggnads digitala kanaler. Kampanjen frontas av ombudsmän från Byggnads Stockholm-Gotland som medlemmarna möter ute på arbetsplatserna.
Bygghjälm med pridefärgerna.

Genom kampanjen och vårt deltagande på Stockholm Pride vill vi belysa frågan om trygga och säkra arbetsplatser för våra medlemmar inom byggbranschen. Frågor om inkludering och jämställdhet engagerar både anställda och medlemmar.

Det är dags att göra upp med den förlegade och oacceptabla kulturen som finns inom byggbranschen. Därför behövs vi, vårt deltagande och kampanjen, säger Tomas Kullberg ordförande Byggnads Stockholm-Gotland.

Materialet är producerat och framtaget inhouse av Byggnads Stockholm-Gotland. Kampanjen kommer visas i Byggnads egna kanaler under Stockholm Pride.

Bygghjälm med pridefärgerna.
Pridekampanj från Byggnads Stockholm-Gotland
Ordförande Byggnads Stockholm-Gotland

Byggnads Stockholm-Gotland är det trygga fackförbundet för byggnadsarbetare eller byggnadslärlingar. Vi är över 15 000 stolta byggjobbare som jobbar inom ett trettiotal olika yrkesgrupper i allt från stora internationella företag till små familjeföretag.

291 tips om misstänkt brottslighet inom bygg under 202319.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Arbetslivskriminalitet är ett utbrett problem i Sverige och byggsektorn bedöms vara en av de branscher som är mest utsatta. De tips om misstänkt brottslighet som lämnas till Fair Play Bygg rör bland annat skattebrott, penningtvätt och människoexploatering. Den 19 mars lanseras Fair Play Byggs årsrapport 2023 med statistik och förslag på åtgärder för att bekämpa brottsligheten i byggbranschen.