Byggstart för Lidls 3D-fastighet i Mölnlycke

Nu är bygget av Mölnlyckes nya 3D-fastighet igång. Fastigheten, som är ett samarbetsprojekt mellan Lidl och Bo Aktivt i Sverige AB, kommer innehålla både bostäder och Mölnlyckes första Lidl-butik. Butiken väntas öppna våren 2022.

Bygget av en ny 3D-fastighet i Mölnlycke är nu påbörjat. Tillsammans med Bo Aktivt i Sverige AB bygger Lidl en unik fastighet mitt i centrala Mölnlycke, belägen intill Hulebäcksgymnasiet och Wallenstamhallen. Den nya butiken kommer bli Lidls första i Mölnlycke och tillsammans med bostadsutvecklaren Bo Aktivt i Sverige AB utvecklar Lidl ett nytt kvarter i kommunen.

- Vi har letat efter det rätta läget i Mölnlycke i flera år nu. När vi kom i kontakt med Bo Aktivt och de berättade om sina planer att utveckla ett flerbostadshus med handel i bottenplanet, föll alla bitar på plats. Detta i kombination med ett mycket gott samarbete med Härryda Kommun gör att vi nu kan se fram emot att välkomna Mölnlyckeborna till ortens första Lidl-butik, säger Christoffer Wennergren, Fastighetschef på Lidl Sverige.

Lidl förvärvar hela bottenplanet om totalt cirka 2 800 kvadratmeter inklusive en kundparkering med cirka 40 parkeringsplatser. Bo Aktivt ska utveckla våningsplan 2 – 4 till 87 moderna och exklusiva bostadsrättslägenheter för de som är 55+, där de boende även kommer att ha tillgång till en wellnessavdelning med gym, pool, bastu samt en inglasad atriumgård.

- Att Lidl väljer att etablera sin första butik i Mölnlycke och BonTop är vi mycket glada över, säger Ulf Spennare, Vd på Bo Aktivt i Sverige AB. Det höjer attraktiviteten i området såväl som i BonTop. Nu ser vi fram emot att tillsammans med Lidl bygga detta fantastiska projekt.

3D-fastigheter är byggnader som avgränsas i höjd och djupled så våningsplan inom samma fastighet kan ha olika ägare. Fördelarna med 3D-fastigheter är bland annat att byggnader och anläggningar i stadskärnor kan användas mer effektivt, till exempel genom att befintliga hus byggs på med ytterligare våningsplan eller att det byggs bostäder, affärer och kontor över spårområden.

Den nya butiken väntas öppna våren 2022.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.