Byt pyttipannan mot en svettbandylunch!

Korpen Västerås testar ett helt nytt träningskoncept med tre annorlunda lunchaktiviteter: svettbandy, fightfys och bordtennnis. "Motion på lunchen med varierade aktiviteter är perfekt för dig som vill pigga upp lunchen med lite rörelseglädje", säger Danny Vingehag som är verksamhetschef på Korpen Västerås. "Vi testar vår nya lunchträning den 9 och 16 december som en gratis prova-på-aktivitet".

En av tre aktiviteter under Korpen Västerås lunchträning är bordtennis.

Bordtennis är ju en klassisk motionssport, men vad är egentligen svettbandy och fightfys?

–Svettbandy är en lite mer kompakt variant av innebandy och spelas på liten plan med små mål. Fightfys handlar om boxning och sparkar med koordination. Våra ledare kommer att dela med sig av lite tips och trix så att man efter egen förmåga får ut mesta möjliga av aktiviteten, säger Danny Vingehag.

All utrustning som krävs för de tre aktiviteterna finns, det enda som krävs för att vara med är inneskor, kläder att träna i och kanske en vattenflaska. Tider och plats som gäller är 11-12 och 12-13 både 9 och 16 december i Castellum Sportcenter på Lugna Gatan 18 inne i Korpens Skate & Parkourhall i Västerås.

Danny Vingehag
kansli@korpenvasteras.se

En av tre aktiviteter under Korpen Västerås lunchträning är bordtennis.