Byte av verkställande direktör i Moment Group

Pelle Mattisson har beslutat sig för att fortsätta sin karriär med uppdrag utanför Moment Group. Han kommer att kvarstanna i rollen som VD/Koncernchef under tredje kvartalet fram till den 30e september och därefter bistå koncernen i specifika frågor fram till årsskiftet.

Formerna för Mattissons frånträde har planerats i en dialog med styrelsens ordförande och styrelsen har därför initierat en process avseende rekryteringen av ny VD/Koncernchef med målsättningen att en ersättare ska kunna utses under fjärde kvartalet.

För att säkerställa en god kontinuitet i samband med VD bytet har styrelsen beslutat att idag utse bolagets nuvarande CFO Josefin Dalum till att även vara vice VD i Moment Group.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group