Byte av verkställande direktör i Moment Group

Pelle Mattisson har beslutat sig för att fortsätta sin karriär med uppdrag utanför Moment Group. Han kommer att kvarstanna i rollen som VD/Koncernchef under tredje kvartalet fram till den 30e september och därefter bistå koncernen i specifika frågor fram till årsskiftet.

Formerna för Mattissons frånträde har planerats i en dialog med styrelsens ordförande och styrelsen har därför initierat en process avseende rekryteringen av ny VD/Koncernchef med målsättningen att en ersättare ska kunna utses under fjärde kvartalet.

För att säkerställa en god kontinuitet i samband med VD bytet har styrelsen beslutat att idag utse bolagets nuvarande CFO Josefin Dalum till att även vara vice VD i Moment Group.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Helen Sjöholm gästar Anders Ekborg på Konserthuset i Jönköping torsdagen den 19/12 i en av årets exklusiva föreställningar av julkonserten ”En Stilla Jul”!17.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

”Jag är verkligen glad och tacksam över att Helen Sjöholm även gästar min konsert ”En stilla Jul” på Konserthuset i Jönköping den 19 december. Det är många år sedan vi stod på samma scen nu, så jag ser väldigt mycket fram emot att få sjunga med Helen igen efter så många år. Publiktrycket i Stockholm gör också att vi släpper ytterligare en extrakonsert på Oscarsteatern den 21 dec.

BILJETTRUSNING FÖR OH, WHAT A NIGHT! ADDERAR FÖRESTÄLLNING I LINKÖPING!12.9.2019 10:05:45 CESTPressmeddelande

Förra veckan släpptes nyheten att fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis, ger sig ut på en rikstäckande arenaturné våren 2020. Det blev fullkomlig biljettrusning i hela landet, och i Linköping sålde biljetterna snabbt slut. Nu kan vi meddela de glädjande nyheterna att vi adderar ytterligare en föreställning i Linköping den 21 feb. Biljetterna släpps imorgon fredagen 13 sep kl 10.00!

FLER BILJETTER SLÄPPTA TILL OLA SALOS ROCKSHOW I MALMÖ2.9.2019 11:35:44 CESTPressmeddelande

Intresset för Ola Salos It takes a fool to remain sane är enormt! Med en knapp vecka kvar till premiären på Malmö Arena kan vi berätta att vi nu släpper upp fler bra biljetter till alla konserterna i samtliga biljettkategorier, tack vare produktionens utformning. Det kommer även vara möjligt att hitta biljetter till den tidigare utsålda lördagen 14/9. Vänta inte - biljetterna går åt snabbt!

WALLMANS & KUNGSPORTSHUSET = SANT!30.8.2019 13:11:49 CESTPressmeddelande

Äntligen kommer Wallmans till Göteborg! Julen 2019 kommer ett av Sveriges starkaste underhållningskoncept genom tiderna att skapa julmagi i Kungsportshuset i Göteborg. Det blir en helkväll med en meny av julens smaker kryddat med en sprakande Wallmans-show med magiska inslag. Kvällen kulminerar sen i en smittande sing-a-long med glamorösa Gretchen och avrundas med att vår DJ väver samman de bästa hitsen från då och nu.