Byte av verkställande direktör i Moment Group

Pelle Mattisson har beslutat sig för att fortsätta sin karriär med uppdrag utanför Moment Group. Han kommer att kvarstanna i rollen som VD/Koncernchef under tredje kvartalet fram till den 30e september och därefter bistå koncernen i specifika frågor fram till årsskiftet.

Formerna för Mattissons frånträde har planerats i en dialog med styrelsens ordförande och styrelsen har därför initierat en process avseende rekryteringen av ny VD/Koncernchef med målsättningen att en ersättare ska kunna utses under fjärde kvartalet.

För att säkerställa en god kontinuitet i samband med VD bytet har styrelsen beslutat att idag utse bolagets nuvarande CFO Josefin Dalum till att även vara vice VD i Moment Group.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Succémusikalen ”Så som i Himmelen” med bland andra Malena Ernman utökas i Göteborg – 11 nya föreställningar släpps!6.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

De har fått publiken att både skratta och gråta i snart två år – nu maxar den stjärnspäckade ensemblen sitt kommande gästspel i Göteborg. Det är hårt tryck på föreställningarna i maj som nu i princip är utsålda och därför släpps 11 extrashower i juni. Ända fram till fotbolls-EM börjar, blir det Kay Pollak-musikal på The Theatre.