C More säkrar historiskt avtal med SHL

I dag undertecknade C More och SHL ett sexårsavtal som ger C More exklusiv rätt till livesändning av samtliga matcher i grundserien och slutspelet fram till och med säsongen 2023/24. Avtalet är unikt i sitt slag och innebär ett omfattande partnerskap för att utveckla ligan och tv-produktionen.

Jörgen Lindgren, vd SHL och Manfred Aronsson, vd C More.

Avtalet, som börjar gälla från och med säsongen 2018/19, är det längsta tv-avtal SHL någonsin har skrivit. Just långsiktigheten var en viktig faktor, enligt SHL:s VD Jörgen Lindgren.

– C More och TV4-gruppen har tydligt visat att de vill och har förutsättningarna att möta våra ambitioner om att utveckla SHL. Vi ska skapa ännu starkare upplevelser och nå ut till ny publik.

SHL är en av de starkaste sporträttigheterna som visas i Sverige och fansen kan nu se fram emot en ännu starkare liga.

– Avtalet innehåller en tydlig gemensam avsiktsförklaring att utveckla SHL-upplevelsen till internationell toppklass och få fler att ta del av den. Det här symboliserar vår långsiktiga storsatsning på svensk sport och vi är oerhört glada och stolta över att få jobba med SHL även de kommande åtta åren, säger Manfred Aronsson, VD på C More.

Redan idag utgör SHL en viktig del i C Mores utbud av svensk sport. I början av september släpptes också nyheterna att C More skrivit långa avtal med de svenska högstaligorna i handboll och innebandy. Sedan tidigare visas även Allsvenskan, Superettan, HockeyAllsvenskan och Elitserien i Speedway. Enligt Manfred Aronsson kan det komma fler nyheter från C More under hösten.

– Vår rättighetsportfölj gör oss till en viktig kugge i svensk idrott och vi tänker fortsätta satsa och bidra. Just nu händer det många spännande saker inom sport-tv och inom kort kommer vi kunna berätta om fler nya satsningar.

För mer information, kontakta:

Manfred Aronsson, VD C More, 070-833 55 74,   Manfred.Aronsson@cmore.se

Jörgen Lindgren VD SHL, 0722- 13 17 00,  Jorgen.Lindgren@shl.se

Jörgen Lindgren, vd SHL och Manfred Aronsson, vd C More.

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2016/2017 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2018/201914.8.2018 07:30Pressinbjudan

Datum: tisdagen den 4 september Tid: 09.30-14.30 Plats: Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm. Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer. Anmälan Sista anmälningsdag är den 31 augusti och anmälan görs här https://www.shl.se/upptaktstraff-2018-2019 https://www.shl.se/upptaktstraff-2018-2019 Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming-Hamberg, kommunikationschef SHL, 0720-50 51 60, johanna.hemming-hamberg@shl.se