C More sänder SHL:s upptakt 2021

Säsongsstarten närmar sig och nyfikenheten på trupperna är stor. Måndagen den 6 september sänder C More SHL:s upptakt med ett matigt innehåll och en närmare titt på lagens sammansättningar.

På grund av rådande förutsättningar kopplat till pandemin kommer upptaktsträffen att ske med en studiosändning. C More sänder, tillsammans med SHL, årets upptakt måndagen den 6 september med start 19:00. Det kommer bjudas på lagpresentationer, centrala uppdateringar och gäster både i studion och på distans.

Studioprogrammet startar 19:00 och går att följa via SHL.se, Sportkanalen eller via C More.

Upptaktsträffen programleds av Björn Oldeen tillsammans med experterna Sanny Lindström och Staffan Kronwall.

Som mer uppladdning inför säsongen kan du följa lagpresentationerna här på SHL.se. Alla lag kommer att vara presenterade innan upptakten.

Du kan även kolla in trupperna under https://www.shl.se/lagen/laget-i-lagen-infor-2021-2022 och följa träningsmatcherna https://www.shl.se/lagen/laget-i-lagen-infor-2021-2022

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2021/2022 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Historisk satsning på svensk damhockey när Svenska Spel blir ny huvudsponsor åt SDHL, SHL och HA2.6.2021 09:00:44 CEST | Pressmeddelande

Svenska Spel blir ny huvudsponsor till Svenska Damhockeyligan (SDHL), Svenska Hockeyligan (SHL) och HockeyAllsvenskan (HA). Det femåriga avtalet gäller från den 1 juli i år och fram till 2026. – Svenska Spel har ett långvarigt och stort engagemang i svensk ishockey. Därför känns det väldigt bra att vi nu återigen kan jobba tillsammans för att ta svensk ishockey framåt. Vi är stolta och glada över att bidra till ett samarbete som satsar extra på jämställdhet inom svensk ishockey, säger Jenny Silfverstrand, vd Svenska Hockeyligan.