Business Wire

Cabonline Group väljer GigaSpaces för att förbättra bokningsplattform

Dela

GigaSpaces, ett företag som tillhandahåller in-memory-computing-teknik (IMC), annonserade idag att Cabonline Group, en ledande europeisk leverantör av flexibla taxi- och tekniktjänster kommer använda deras XAP-plattform. Cabonline Group har valt GigaSpaces efter en omfattande genomgång, som drivits på av deras beslut att se över och framtidssäkra sin IT-infrastruktur. Den nya mjukvarustapeln ökar flexibiliteten och minskar latensen i Cabonlines bokningsmotor, vilket gör att fordonsparksägare och förare kan erbjuda sina kunder snabba svarstider.

Möjligheten att använda GigaSpaces nya geospatiala funktioner var en avgörande faktor för beslutet. Dessa funktioner lanserades som en del av XAP 11 och gör det möjligt för företag att utvinna värdefull kunskap ur lokaliseringsuppgifter i realtid. I Cabonlines fall kan detta handla om att lyckas identifiera den förare som kommer hinna fram först eller att använda sig av väderinformation för att identifiera platser där solen orsakar blinda fläckar som försenar trafiken.

”Den uppsättning funktioner XAP erbjuder är perfekt för företag som behöver använda sig av lokaliseringsuppgifter och gör att vi kan erbjuda våra åkerier och förare unika fördelar,” sa Ronnie Bodinger, IT-direktör på Cabonline Group. ”Möjligheten att projicera lager av historisk data såsom trafikmönster över geospatial realtidsinformation kommer göra att vi kan koppla samman förare och passagerare med högsta möjliga effektivitet, samtidigt som vi planerar färdrutter som spar tid för alla inblandade.”

Varje år samordnar Cabonline Group mer än 20 miljoner resor genom sina appar och webbaserade lösningar för åkerier som sträcker sig från dygnet runt-bemannad trafikledning till system för förare och fordon. Ledande nordiska transportföretag, som Taxi Kurir, Taxi 020, Norgestaxi, TOPCAB, Taxi Skåne och Sverigetaxi, använder Cabonlines sömlösa teknik för att förse sina kunder med en användarupplevelse utöver det vanliga.

”XAP gör det möjligt för Cabonline att förbättra reseupplevelsen för sina kunders förare och passagerare,” sa Ali Hodroj, produktdirektör och strategisk direktör på GigaSpaces IMC-affärsenhet. ”Dessutom kan Cabonline enkelt skala upp verksamheten för att möta det växande klientelets behov samtidigt som man lägger till nya funktioner baserade på lokaliseringsuppgifter i realtid.”

Avtalets mellan Cabonline Group och GigaSpaces är ett resultat av ett återförsäljaravtal med SO4IT AB, en av Sveriges ledande auktoriteter när det kommer till storskaliga företagslösningar och teknikåterförsäljare för GigaSpaces.

GigaSpaces är en innovativ utvecklare och leverantör av IMDG-teknik. Hundratals förtag på Fortune 500-listan använder XAP världen över, däribland storbanker, ledande detaljhandlare och flera av världens största transport-, telekommunikations- och hälso- och sjukvårdsföretag.

Mer information finns på www.gigaspaces.com eller blog.gigaspaces.com.

Om GigaSpaces

GigaSpaces tillhandahåller mjukvara för molnbaserad orkestrering och in-memory-computing via två produktlinjer, Cloudify och XAP In-Memory Computing. Hundratals organisationer inom toppskiktet och på Fortune 500-listan utnyttjar världen över GigaSpaces teknik för att höja sin effektivitet och prestanda på IT-området. Viktiga sektorer omfattar bland annat finansiella tjänster, e-handel, onlinespel, hälso- och sjukvård och telekomsektorn. GigaSpaces har kontor i USA, Europa och Asien. Läs mer på www.gigaspaces.comoch blog.gigaspaces.com.

Om Cabonline Group

Cabonline Group (f.d. Fågelviksgruppen) grundades 1989 och är en av Europas ledande teknik- och tjänsteleverantörer inom transportnäringen. 3 500 transportörer, 7 000 fordon och 12 000 förare är anslutna till gruppen som framförallt bedriver sin verksamhet i Norden under olika varumärken såsom Taxi Kurir, Taxi 020, Norgestaxi, TOPCAB, Taxi Skåne och Sverigetaxi. Taxiägare och transportörer får genom Cabonline Group attraktiva kundavtal, branschledande teknik och tillgång till stordriftsfördelar och infrastruktur. Gruppen har en omsättning på runt 5,5 miljarder kronor och utför över 20 miljoner resor per år. www.cabonline.com.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

Fusion PR
Nicole Santos, 646-475-8439
nicole.santos@fusionpr.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum