Caliroots väljer Svea: Ska utveckla klädjättens betallösningar

Bank- och finansgruppen Svea har ingått avtal med den globala återförsäljaren Caliroots som säljer sneakers och streetwear. Det nya samarbetet innebär att Svea ska hjälpa företaget att utveckla sina betallösningar både on- och offline.

Svea är en ledande aktör inom betaltjänster för fysiska butiker och e-handlare. Nu inleder företaget ett nytt samarbete med Caliroots, återförsäljare av sneakers och streetwear. Med det nya avtalet kommer Caliroots både online och i fysisk butik kunna erbjuda Sveas betallösningar.

Anledningen till att Caliroots nu väljer Svea är för att de erbjuder en ökad flexibilitet, vilket ger möjlighet att påverka hur betallösningarna utvecklas. Effekten blir en ökad kundnytta och högre konverteringsgrad.

– Superroligt att vi får jobba och växa tillsammans med Caliroots proffsiga gäng, säger Patric Elmesten, Senior Key Account Manager på Svea.

– Vi ser fram emot att få jobba med Svea och tillsammans testa och utveckla unika erbjudanden och nya funktioner. Det är en av huvudanledningarna till att vi valde Svea, att vi kan arbeta nära varandra i utvecklingen och se till att kundnyttan alltid är i fokus, menar Caliroots vd och grundare Andreas Koschnike.

Sveas betallösning inkluderar alla tillgängliga betalsätt och har en marknadsledande konverteringsgrad. Svea har idag över 10 000 e-handelsföretag som kunder.

– Vi är glada och ödmjuka över att Caliroots ger oss förtroendet att hjälpa till med deras fortsatta tillväxt och entreprenörsresa, säger Sam Eid, Affärsområdeschef för e-handel inom Svea.

För mer information, kontakta:
Sam Eid, Affärsområdeschef, Svea, sam.eid@svea.com, 076-879 32 76
Andreas Koschnike, vd, Californian roots, andreas.koschnike@caliroots.com, 070-886 06 35

Om Californian roots
Caliroots är en ledande internationell retailer av sneakers och streetfashion som grundades år 2003. Företaget opererar en omnikanals strategi med åtta siter över Europa och därtill fysiska butiker i Stockholm, Göteborg samt Berlin. Under år 2018 så omsatte de cirka 400 MSEK totalt i koncernen.

Om Svea
Vår grundidé på Svea är enkel, vi vill tillsammans med våra kunder växa med varje möjlighet. Sedan 1981 har vi utvecklats från ett litet företag med fakturatjänster, till ett toppval inom finansiering och betallösningar. Idag är vi över 2 000 anställda med en sak som förenar oss – vi förverkligar idéer vi tror på. Inom e-handeln lever vi upp till vårt löfte genom att leverera

Ny rapport från Svea visar: B2B-företag på efterkälken inom e-handel25.10.2019 07:36:00 CESTPressmeddelande

Förväntningarna på e-handeln är fortsatt starka och de flesta kunder förväntar sig idag att kunna handla online. Och majoriteten av B2B-företagen tror att försäljning i digitala kanaler fortsättningsvis kommer öka. Det visar bank- och finansgruppen Sveas nya rapport om B2B-bolag och e-handel. Trots den väntade ökningen väljer vartannat företag bort digital försäljning.

Marknadsföring, digitalisering och försäljning: Kompetenserna som svenska företag saknar24.10.2019 12:58:39 CESTPressmeddelande

Sverige är ett framgångsrikt land vad gäller företagande. För att lyckas som entreprenör är det viktigast att ha kompetens inom sin egen produkt eller tjänst. Det uppger närmare fyra av tio företagare i bank- och finansgruppen Sveas senaste Novus-undersökning. Men för att ta verksamheten till nästa nivå krävs fler kompetenser än så. Den kompetens som flest företagare saknar för att kunna utveckla företaget är marknadsföring, men också försäljning och digitalisering.

Varannan svensk företagare: Svårt att hitta balans mellan jobb och privatliv4.10.2019 07:45:25 CESTPressmeddelande

Ett eget företag kan innebära en känsla av frihet och möjlighet att styra sin egen tid. Men för många kan det även skapa en känsla av att inte riktigt räcka till. En ny Novus-undersökning från bank- och finansgruppen Svea visar nämligen att närmare varannan svensk företagare har svårt att balansera jobb och privatliv. Framförallt är det tiden med familjen som drabbas.