Caliroots väljer Svea: Ska utveckla klädjättens betallösningar

Bank- och finansgruppen Svea har ingått avtal med den globala återförsäljaren Caliroots som säljer sneakers och streetwear. Det nya samarbetet innebär att Svea ska hjälpa företaget att utveckla sina betallösningar både on- och offline.

Svea är en ledande aktör inom betaltjänster för fysiska butiker och e-handlare. Nu inleder företaget ett nytt samarbete med Caliroots, återförsäljare av sneakers och streetwear. Med det nya avtalet kommer Caliroots både online och i fysisk butik kunna erbjuda Sveas betallösningar.

Anledningen till att Caliroots nu väljer Svea är för att de erbjuder en ökad flexibilitet, vilket ger möjlighet att påverka hur betallösningarna utvecklas. Effekten blir en ökad kundnytta och högre konverteringsgrad.

– Superroligt att vi får jobba och växa tillsammans med Caliroots proffsiga gäng, säger Patric Elmesten, Senior Key Account Manager på Svea.

– Vi ser fram emot att få jobba med Svea och tillsammans testa och utveckla unika erbjudanden och nya funktioner. Det är en av huvudanledningarna till att vi valde Svea, att vi kan arbeta nära varandra i utvecklingen och se till att kundnyttan alltid är i fokus, menar Caliroots vd och grundare Andreas Koschnike.

Sveas betallösning inkluderar alla tillgängliga betalsätt och har en marknadsledande konverteringsgrad. Svea har idag över 10 000 e-handelsföretag som kunder.

– Vi är glada och ödmjuka över att Caliroots ger oss förtroendet att hjälpa till med deras fortsatta tillväxt och entreprenörsresa, säger Sam Eid, Affärsområdeschef för e-handel inom Svea.

För mer information, kontakta:
Sam Eid, Affärsområdeschef, Svea, sam.eid@svea.com, 076-879 32 76
Andreas Koschnike, vd, Californian roots, andreas.koschnike@caliroots.com, 070-886 06 35

Om Californian roots
Caliroots är en ledande internationell retailer av sneakers och streetfashion som grundades år 2003. Företaget opererar en omnikanals strategi med åtta siter över Europa och därtill fysiska butiker i Stockholm, Göteborg samt Berlin. Under år 2018 så omsatte de cirka 400 MSEK totalt i koncernen.

Om Svea
Vår grundidé på Svea är enkel, vi vill tillsammans med våra kunder växa med varje möjlighet. Sedan 1981 har vi utvecklats från ett litet företag med fakturatjänster, till ett toppval inom finansiering och betallösningar. Idag är vi över 2 000 anställda med en sak som förenar oss – vi förverkligar idéer vi tror på. Inom e-handeln lever vi upp till vårt löfte genom att leverera

Dyrt, saknad kompetens och ogynnsamt: Detta stoppar svenska företag från ny teknik29.3.2021 07:33:00 CEST | Pressmeddelande

AI, VR, AR och externa digitala marknadsplatser, verktygen och plattformarna blir allt mer närvarande i konsumenters liv. Men är de nya teknikerna en del av företagens vardag? En ny rapport från Svea visar att en klar majoritet är positiva till teknik som AI och dess inverkan på försäljningen. Men samtidigt stoppas de av att rätt kompetens saknas och att det är för dyrt.

Spelexperten väljer Svea för att möta kundernas behov22.3.2021 07:33:00 CET | Pressmeddelande

Spelexpertens affärsidé har skördat framgångar samtidigt som allt fler röster höjs om att barn, ungdomar – och vuxna spenderar mer tid framför skärmen istället för att umgås. Nu gör den digitala spelbutiken det lättare för spelsugna svenskar att lägga vantarna på sitt favoritspel. Genom ett nytt samarbete med Svea blir det nämligen smidigare att klicka hem sällskapsspel från Spelexpertens webbutik.