Caliroots väljer Svea: Ska utveckla klädjättens betallösningar
Svea är en ledande aktör inom betaltjänster för fysiska butiker och e-handlare. Nu inleder företaget ett nytt samarbete med Caliroots, återförsäljare av sneakers och streetwear. Med det nya avtalet kommer Caliroots både online och i fysisk butik kunna erbjuda Sveas betallösningar.
Anledningen till att Caliroots nu väljer Svea är för att de erbjuder en ökad flexibilitet, vilket ger möjlighet att påverka hur betallösningarna utvecklas. Effekten blir en ökad kundnytta och högre konverteringsgrad.
– Superroligt att vi får jobba och växa tillsammans med Caliroots proffsiga gäng, säger Patric Elmesten, Senior Key Account Manager på Svea.
– Vi ser fram emot att få jobba med Svea och tillsammans testa och utveckla unika erbjudanden och nya funktioner. Det är en av huvudanledningarna till att vi valde Svea, att vi kan arbeta nära varandra i utvecklingen och se till att kundnyttan alltid är i fokus, menar Caliroots vd och grundare Andreas Koschnike.
Sveas betallösning inkluderar alla tillgängliga betalsätt och har en marknadsledande konverteringsgrad. Svea har idag över 10 000 e-handelsföretag som kunder.
– Vi är glada och ödmjuka över att Caliroots ger oss förtroendet att hjälpa till med deras fortsatta tillväxt och entreprenörsresa, säger Sam Eid, Affärsområdeschef för e-handel inom Svea.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta:
Sam Eid, Affärsområdeschef, Svea, sam.eid@svea.com, 076-879 32 76
Andreas Koschnike, vd, Californian roots, andreas.koschnike@caliroots.com, 070-886 06 35
Bilder
Om
Om Californian roots
Caliroots är en ledande internationell retailer av sneakers och streetfashion som grundades år 2003. Företaget opererar en omnikanals strategi med åtta siter över Europa och därtill fysiska butiker i Stockholm, Göteborg samt Berlin. Under år 2018 så omsatte de cirka 400 MSEK totalt i koncernen.
Om Svea
Vår grundidé på Svea är enkel, vi vill tillsammans med våra kunder växa med varje möjlighet. Sedan 1981 har vi utvecklats från ett litet företag med fakturatjänster, till ett toppval inom finansiering och betallösningar. Idag är vi över 2 000 anställda med en sak som förenar oss – vi förverkligar idéer vi tror på. Inom e-handeln lever vi upp till vårt löfte genom att leverera
Följ Svea Bank AB (publ)
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)
Resultatet av e-handlarnas hållbarhetsarbete: Starkare varumärke och nöjdare kunder18.4.2024 10:21:09 CEST | Pressmeddelande
Hållbarhetsarbete är en tydlig vattendelare bland Sveriges e-handlare. Det framkommer i Sveas undersökning E-handelsläget. 44 procent svarar att de arbetar aktivt med att förbättra hållbarheten i sin verksamhet – något som resulterat i många positiva effekter. Samtidigt svarar 42 procent att de inte gör något alls för att e-handeln ska bli mer hållbar.
Ny undersökning från Svea Bank: Årets skatteåterbäring – viktigare än på länge16.4.2024 08:35:42 CEST | Pressmeddelande
Mer än var tredje svensk (36 %) har haft ekonomiska utmaningar det senaste året. Särskilt svårt har det varit för unga. Det visar en ny undersökning som Svea låtit Novus genomföra. Att ekonomin är ansträngd avspeglas också i hur svenskarna spenderar pengarna de får tillbaka på skatten. Fler i år använder pengarna till hushållsutgifter och mat. Bland Sveriges 18–29-åringar planerar en femtedel att använda skatteåterbäringen till att dryga ut hushållskassan. En ökning med 54 procent mot föregående år.
Oförändrad ränta ger hopp bland Sveriges e-handlare4.4.2024 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Efter ett dystert 2023 ser svenska e-handlare ljusare på 2024. Det visar Svea Banks undersökning E-handelsläget, besvarad av 514 svenska e-handlare. Tre av fyra tror på tillväxt under årets första kvartal. Endast fem procent förutspår negativ tillväxt, vilket närmast är en halvering från samma period föregående år.
Betalrapporten Payments in the Nordics från Svea visar: Varannan svensk föredrar självbetjäningskassa11.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Digitalisering, pandemin och e-handelns framfart har förändrat konsumenters vanor och beteenden. Nya krav ställs nu på betalsätten i fysisk butik. Närmare varannan svensk, 49 procent, uppger att de föredrar att betala i en självbetjäningskassa. Men trots rekordhög popularitet bland kunder erbjuder bara en bråkdel av fysisk handel självscanning som betalsätt.
Young E-business of the Year 2024: nu är anmälan öppen för framtidens entreprenörer28.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu inleds årets Young E-business of the Year, där unga entreprenörer har chans att vinna 10 000 kronor till sin verksamhet. Tävlingen riktar sig till alla mellan 15–25 år som har en digital affärsidé de vill förverkliga.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum