Caliroots väljer Svea: Ska utveckla klädjättens betallösningar

Bank- och finansgruppen Svea har ingått avtal med den globala återförsäljaren Caliroots som säljer sneakers och streetwear. Det nya samarbetet innebär att Svea ska hjälpa företaget att utveckla sina betallösningar både on- och offline.

Svea är en ledande aktör inom betaltjänster för fysiska butiker och e-handlare. Nu inleder företaget ett nytt samarbete med Caliroots, återförsäljare av sneakers och streetwear. Med det nya avtalet kommer Caliroots både online och i fysisk butik kunna erbjuda Sveas betallösningar.

Anledningen till att Caliroots nu väljer Svea är för att de erbjuder en ökad flexibilitet, vilket ger möjlighet att påverka hur betallösningarna utvecklas. Effekten blir en ökad kundnytta och högre konverteringsgrad.

– Superroligt att vi får jobba och växa tillsammans med Caliroots proffsiga gäng, säger Patric Elmesten, Senior Key Account Manager på Svea.

– Vi ser fram emot att få jobba med Svea och tillsammans testa och utveckla unika erbjudanden och nya funktioner. Det är en av huvudanledningarna till att vi valde Svea, att vi kan arbeta nära varandra i utvecklingen och se till att kundnyttan alltid är i fokus, menar Caliroots vd och grundare Andreas Koschnike.

Sveas betallösning inkluderar alla tillgängliga betalsätt och har en marknadsledande konverteringsgrad. Svea har idag över 10 000 e-handelsföretag som kunder.

– Vi är glada och ödmjuka över att Caliroots ger oss förtroendet att hjälpa till med deras fortsatta tillväxt och entreprenörsresa, säger Sam Eid, Affärsområdeschef för e-handel inom Svea.

För mer information, kontakta:
Sam Eid, Affärsområdeschef, Svea, sam.eid@svea.com, 076-879 32 76
Andreas Koschnike, vd, Californian roots, andreas.koschnike@caliroots.com, 070-886 06 35

Om Californian roots
Caliroots är en ledande internationell retailer av sneakers och streetfashion som grundades år 2003. Företaget opererar en omnikanals strategi med åtta siter över Europa och därtill fysiska butiker i Stockholm, Göteborg samt Berlin. Under år 2018 så omsatte de cirka 400 MSEK totalt i koncernen.

Om Svea
Vår grundidé på Svea är enkel, vi vill tillsammans med våra kunder växa med varje möjlighet. Sedan 1981 har vi utvecklats från ett litet företag med fakturatjänster, till ett toppval inom finansiering och betallösningar. Idag är vi över 2 000 anställda med en sak som förenar oss – vi förverkligar idéer vi tror på. Inom e-handeln lever vi upp till vårt löfte genom att leverera

Svenska B2B-företag i ny undersökning: ”Ekonomiskt lönsamt med hållbarhet”30.12.2019 06:36:00 CETPressmeddelande

Idag är arbete med hållbarhet mer eller mindre en hygienfaktor och något som många svenskar och företag ser som en självklarhet. Dessutom pekar allt mer på att det är lönsamt ur ett såväl socialt som ekonomiskt och ekologiskt perspektiv. Men hur långt har B2B-företagen kommit? Fler än åtta av tio uppger att de har en hållbarhetsstrategi implementerad och bara en av tio menar att de inte har det eftersom det inte är lönsamt.

Young E-business of the Year 2019: Här är finalisterna och vinnaren i årets entreprenörstävling för unga18.12.2019 07:36:00 CETPressmeddelande

För att uppmuntra fler ungdomar att starta e-butik har bank- och finansgruppen Svea instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. Under oktober fick ungdomar mellan 15 och 25 år möjlighet att testa sitt entreprenörskap och presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna ett stipendium. Fem finalister har nu utsetts och däribland årets vinnare: Neptun UF från Bromma.

Ny undersökning från Svea: Här är de viktigaste egenskaperna för att lyckas med företagandet4.12.2019 10:48:09 CETPressmeddelande

Längtan efter att bygga något eget är den vanligaste anledningen till att ett företag startas. Det visar en färsk undersökning från Novus på uppdrag av bank- och finansgruppen Svea. Men vilka egenskaper krävs för att tackla de utmaningar som egenföretagande innebär? Här listas de fem viktigaste för att lyckas med sin dröm, enligt företagare själva.