CandyKing kammar hem ett silver och ett brons i Svenska Designpriset
CandyKing har satsat på en färgstark upplevelsevärld där det finns någonting för alla. Detta har tydligt och konsekvent växlats ut i både sociala medier och på webben, med SPLIT Stockholm som ansvarig partnerbyrå, och tog hem ett Silver i kategorin ”Digitalt - Sociala medier”.
- Jag vill rikta ett stort tack till SPLIT Stockholm som hjälpte oss skapa en plattform och digitalt kommunikationskoncept, under en stor tidspress med snabba puckar. Det krävdes ett tajt samarbete och gårdagens vinst är ytterligare ett bevis på det fina arbetet vi gjort tillsammans. Vi vill även passa på att tacka Svenska Designpriset, juryn och alla som röstade på oss! säger Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix.
- Vi är stolta över resultatet av ett nära samarbete tillsammans med CandyKing och alla inblandade partners. Att få erkännandet i form av ett pris i en tävling som Svenska Designpriset är väldigt uppskattat för oss. Ett stort tack till Andrea Lindgren som från dag ett skapat förutsättningarna för att nå detta resultat. Sist men inte minst vill jag rikta ett stort tack till vårt fantastiska team på SPLIT Stockholm ledd av Simon Areskoug, säger Ruein Golshan, VD på SPLIT Stockholm.
Tillsammans med CandyKing har HL Display och Magnus Linehag, AD, på rekordsnabb tid även hjälpt CandyKing i en utmanande period att erbjuda kunden en uppgraderad och ännu fräschare butiksupplevelse. För detta omfattande arbete belönades de med ett Brons i kategorin ”Event - Visual Merchandising”.
- Under det gångna året har vi som team arbetat hårt med att ställa om och på ett inspirerande sätt öka känslan av säkerhet och färskhet utan att tappa glädjen på vägen. Vi vill därför också tacka HL Display – The better shopping experience och Magnus Linehag för att mitt under pågående pandemi hjälpa oss att ställa om och få ut vår Start och Stop-lösning på allra bästa sätt. Det känns superkul och värdefullt för det fantastiska teamworket. Riktigt bra jobbat! säger Philip Andreasson. Head of Business Development Cloetta Pick & Mix.
Med prisbelöning i två kategorier i Svenska Designpriset 2021 fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.
Mer information
För mer information, vänligen kontakta Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix, se kontaktuppgifter nedan.
Nyckelord
Kontakter
Andrea LindgrenHead of Brand & Concept Pick & Mix
andrea.lindgren@cloetta.comBilder
Länkar
Om
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
CandyKing presenterar vårens spännande lösgodisnyheter!7.2.2024 12:38:17 CET | Pressmeddelande
Dags att känna vårpirret, för nu kommer CandyKing med sex spännande nyheter som gör lösgodishyllan till en dröm för alla som gillar mixen av salt, sött, fruktigt och choklad. Vad sägs om Salta Diamanter, en gnistrande lakritsskatt som äntligen introduceras i Sverige? Eller Mini Orca med läcker bubbelgumsmak?
Malacos ikoniska Fizzypop blir glass1.2.2024 08:57:10 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan glass och godis när du kan få det bästa av två världar? I sommar kan glass- och godisälskare njuta av Fizzypop-glasspinnar, med smak av bubbelgum och fizzigt strössel, när de tar plats i Hemglass sortiment.
Väck vårkänslorna med fyra fruktiga nyheter!31.1.2024 10:20:28 CET | Pressmeddelande
Nu är vårvärmen inte långt borta och det är äntligen dags att presentera säsongens frestande nyheter. Fyra härligt söta och syrliga lanseringar intar hyllorna i februari. Nyheterna är Polly Tropical, Läkerol Strawberry och två festliga nyheter från Malaco: Gott & Blandat Juicy Giants och Strimler med smak av Tutti Frutti och Jordgubb.
Cloetta stödjer Musikhjälpens viktiga arbete genom att delta i auktion om sin eftertraktade Juleskumströja15.12.2023 14:48:33 CET | Pressmeddelande
Under förmiddagen kom det till Cloettas vetskap att en av deras unika Juleskumströjor lades ut till auktion hos Musikhjälpen av Muharrem Demirok, Centerpartiets partiledare. Nu tar Cloetta tillfället i akt och stödjer Musikhjälpens viktiga arbete genom att delta i auktionen om tröjan.
ÄNTLIGEN LÄTT ATT TA MED LÖSGODIS PÅ SEMESTERN!6.12.2023 09:00:51 CET | Pressmeddelande
Avkoppling, nya upplevelser och härliga miljöer i all ära, men vissa saker vill svenskarna ta med sig på resan. En ny undersökning visar att lösgodis hamnar på tredjeplats över livsmedel vi svenskar saknar mest* när vi reser utomlands. Men nu finns en lösning; CandyKing tar lösgodis till nya höjder och finns nu att köpa på RC Bon Bon Glaceries splitternya butik på Arlanda, terminal 5.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum