CandyKing kammar hem ett silver och ett brons i Svenska Designpriset

CandyKing har två år i rad belönats med flertalet nomineringar, och under torsdagens prisutdelning hamnade de på prispallen i två kategorier i Svenska Designpriset 2021. CandyKing kammade hem Silver i kategorin ”Digitalt - Sociala medier” och Brons i kategorin ”Event - Visual merchandising”.

CandyKing har satsat på en färgstark upplevelsevärld där det finns någonting för alla. Detta har tydligt och konsekvent växlats ut i både sociala medier och på webben, med SPLIT Stockholm som ansvarig partnerbyrå, och tog hem ett Silver i kategorin ”Digitalt - Sociala medier”.

- Jag vill rikta ett stort tack till SPLIT Stockholm som hjälpte oss skapa en plattform och digitalt kommunikationskoncept, under en stor tidspress med snabba puckar. Det krävdes ett tajt samarbete och gårdagens vinst är ytterligare ett bevis på det fina arbetet vi gjort tillsammans. Vi vill även passa på att tacka Svenska Designpriset, juryn och alla som röstade på oss! säger Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix.

- Vi är stolta över resultatet av ett nära samarbete tillsammans med CandyKing och alla inblandade partners. Att få erkännandet i form av ett pris i en tävling som Svenska Designpriset är väldigt uppskattat för oss. Ett stort tack till Andrea Lindgren som från dag ett skapat förutsättningarna för att nå detta resultat. Sist men inte minst vill jag rikta ett stort tack till vårt fantastiska team på SPLIT Stockholm ledd av Simon Areskoug, säger Ruein Golshan, VD på SPLIT Stockholm.

Tillsammans med CandyKing har HL Display och Magnus Linehag, AD, på rekordsnabb tid även hjälpt CandyKing i en utmanande period att erbjuda kunden en uppgraderad och ännu fräschare butiksupplevelse. För detta omfattande arbete belönades de med ett Brons i kategorin ”Event - Visual Merchandising”.

- Under det gångna året har vi som team arbetat hårt med att ställa om och på ett inspirerande sätt öka känslan av säkerhet och färskhet utan att tappa glädjen på vägen. Vi vill därför också tacka HL Display – The better shopping experience och Magnus Linehag för att mitt under pågående pandemi hjälpa oss att ställa om och få ut vår Start och Stop-lösning på allra bästa sätt. Det känns superkul och värdefullt för det fantastiska teamworket. Riktigt bra jobbat! säger Philip Andreasson. Head of Business Development Cloetta Pick & Mix.

Med prisbelöning i två kategorier i Svenska Designpriset 2021 fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

För mer information, vänligen kontakta Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix, se kontaktuppgifter nedan.

CandyKing satsar vidare på en roligare och godare högtid med lanseringen av årets julnyheter2.12.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Juletider är så mycket mer än glögg och pepparkakor. Det tar CandyKing fasta på när de fortsätter att göra julen till en mer kreativ, varierad och ännu godare upplevelse – för alla! Årets CandyKing-jul innehåller massor av inspiration för att låta lösgodiset bli höjdpunkten i julförberedelserna, genom kampanjen #candykingupplevelse. Sortimentet får tillfällig påhälsning av de efterlängtade julnyheterna som presenteras här:

Läkerol höjer rösten för brösten!30.9.2021 16:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under oktober månad skänker Läkerol en del av försäljningen till Bröstcancerförbundet och deras livsviktiga arbete mot bröstcancer. Temat för årets kampanj går under rubriken ”Tillsammans höjer vi rösten för brösten”, vilket går hand i hand med Läkerol och ”Makes people talk”. Vi har tagit fram en rosa specialdisplay för Läkerol och denna hittar du i butik under hela oktober. Genom att köpa en ask Läkerol från en av dessa displayer bidrar du till bröstcancerforskningen – en liten handling som gör stor skillnad.