Cloetta Sverige AB

CandyKing satsar vidare på en roligare och godare högtid med lanseringen av årets julnyheter

Dela
Juletider är så mycket mer än glögg och pepparkakor. Det tar CandyKing fasta på när de fortsätter att göra julen till en mer kreativ, varierad och ännu godare upplevelse – för alla! Årets CandyKing-jul innehåller massor av inspiration för att låta lösgodiset bli höjdpunkten i julförberedelserna, genom kampanjen #candykingupplevelse. Sortimentet får tillfällig påhälsning av de efterlängtade julnyheterna som presenteras här:

Juleskum: Vad vore julen utan Cloettas Juleskum?! Nä just det… du hittar denna julfavorit i CandyKings lösvikt.

Doppat Juleskum: Fluffigt vaniljskum doppat i mjölkchoklad. Dessa fluffdrömmar finns inte längre att köpa i påse, så passa på att fylla en egen påse i din CandyKing-butik.

Julmix: Denna juliga mix hittar du endast hos oss på CandyKing. Perfekt att dekorera pepparkakshuset med, hänga i granen eller bara äta direkt.

Gröna Kulor: Älskar du också Fazers Gröna kulor? En klassiker från 1929 finns nu på tillfälligt besök i lösvikten.

– CandyKing vet att julen kan vara så mycket mer än inrutade mönster och gamla vanor. Vi vill vara med och driva utvecklingen både i butik och hemma i hushållen. Genom vår julkampanj vill vi inspirera till att skapa, ha roligt och dekorera med lösgodis. Hos oss finns det en personlig mix för alla smaker, så att kraven minskar och alla kan ha mer kul i jul! säger Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix Cloetta Sverige.

Från och med vecka 47 finns julnyheterna ute i handeln. Samtidigt drar julkampanjen igång i butik, där konsumenterna kan få specialdesignade Juleskumstrumpor när de köper lösgodis från CandyKing, samt en jultävling med fina priser där alla kan dela sitt juligaste CandyKing-ögonblick under #candykingupplevelse i sociala medier.

Med lanseringen av julnyheterna fortsätter CandyKing att bygga både sortiment och varumärke samt stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5-15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

Mer information
För mer information, vänligen kontakta Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix Cloetta Sverige, se kontaktuppgifter nedan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.

Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye