Carina Tollmar blir E.ONs nya hållbarhetschef

Carina Tollmar, idag hållbarhetschef på Oatly, blir ny hållbarhetschef på E.ON. Hon tillträder tjänsten i början på januari 2021.

Carina Tollmar tillträder som E.ON Sveriges nya hållbarhetschef i januari 2021. Foto: Kajsa Ragnestam.

– Med sin tydligt uttalade hållbarhetsambition går E.ON före och visar vägen i den pågående energiomställningen. Som energibolag har E.ON en viktig roll som pådrivare och det känns otroligt spännande att få vara med och bidra till bolagets hållbarhetsarbete, säger Carina Tollmar.

Carina Tollmar kommer närmast från rollen som hållbarhetschef på Oatly där hon utvecklat hållbarhetsarbetet i en snabbt växande och starkt värderingsstyrd organisation. Dessförinnan har hon, med roller inom såväl produktutveckling som internt och externt kommunikationsarbete, byggt upp olika delar av Oatlys verksamhet under företagets resa från 5 anställda till dagens drygt 500.

– Hållbarhetschefens roll på E.ON är att bidra till att vi möter de utmaningar och möjligheter som energiomställningen medför. Vi vill vara drivande i energiomställningen och i det arbetet är hållbarheten en viktig pusselbit. Carinas erfarenheter från Oatly kommer att komma väl till pass i detta arbete, säger Janna Sundewall, kommunikations- och marknadsdirektör på E.ON i Norden.