Carl Bildt och Benjamin Dousa besöker Linköping

I morgon, torsdagen den 6 september 2018, besöker Sveriges tidigare utrikes- och statsminister Carl Bildt och Moderata ungdomsförbundets ordförande Benjamin Dousa Moderaternas valstuga i Linköping för att träffa unga väljare.

Besöket är en del av en slutspurtsturné som Carl Bildt och Benjamin Dousa gör tillsammans. De har redan besökt Uppsala universitet och kommer också att besöka KTH i Stockholm senare under veckan.

I anslutning till besöket finns tid för intervjuer.

Tid: Kl. 16.15 – 17.00, i morgon, torsdagen den 6 september 2018.

Plats: Moderaternas valstuga, Trädgårdstorget.

Föranmälan krävs och görs till William Elofsson, william.elofsson@moderaterna.se

Välkomna!

Kontakt Carl Bildt:

Martina Ränk

martina.rank@gmail.com

Kontakt Benjamin Dousa:

William Elofsson

william.elofsson@moderaterna.se

MUF storsatsar på utlandsröstningen25.7.2018 07:00Pressmeddelande

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.

MUF: Wallström bör utvisa ryska diplomater i Sverige26.3.2018 15:18Pressmeddelande