Carl Bildt och Benjamin Dousa besöker Uppsala universitet

I morgon, onsdagen den 5 september 2018, besöker Sveriges tidigare utrikes- och statsminister Carl Bildt och Moderata ungdomsförbundets ordförande Benjamin Dousa Uppsala universitet för att hålla i en lunchföreläsning och en frågestund för studenter.

Besöket är en del av en slutspurtsturné som Carl Bildt och Benjamin Dousa gör tillsammans. De kommer också att besöka Linköping och KTH i Stockholm senare under veckan.

I anslutning till besöket finns tid för intervjuer.

Tid: Kl. 12.00 – 13.00, i morgon, onsdagen den 5 september 2018.
Plats: Hörsal IX, Universitetshuset.

Föranmälan krävs och görs till William Elofsson, william.elofsson@moderaterna.se

Välkomna!

Kontakt Carl Bildt:
Martina Ränk
martina.rank@gmail.com

Kontakt Benjamin Dousa:
William Elofsson
william.elofsson@moderaterna.se

MUF storsatsar på utlandsröstningen25.7.2018 07:00Pressmeddelande

Redan nu på torsdag, den 26 juli, kan man börja rösta i riksdagsvalet om man bor utomlands. Detta berör 700 000 svenskar och historiskt brukar många utlandssvenskar rösta på Moderaterna. I förra valet var det dock bara 52 000 som använde denna möjlighet och röstade, därför kommer Moderata Ungdomsförbundet på torsdag anordna utlandsröstnings-LAN där de samlar medlemmar runtom i hela Sverige för att skriva till vänner, släktingar och bekanta man vet bor utomlands.

MUF: Wallström bör utvisa ryska diplomater i Sverige26.3.2018 15:18Pressmeddelande