Avtalat

Carl-Magnus Löfström blir chef för Digitala kanaler på Avtalat

I höst tillträder Carl-Magnus Löfström som ny chef på Avtalat för enheten Digitala kanaler. Carl-Magnus kommer närmast från en tjänst som kommunikationschef på Pensionsmyndigheten där han arbetat sedan 2019. Dessförinnan arbetade han i fem år som kommunikationschef på Collectum.
Carl-Magnus Löfström. Foto: Joachim Evhammar.

Det ska bli mycket spännande och utmanande att få vara en del av den resa som Avtalat gör med att samla hela det kollektivavtalade erbjudandet kring pensioner och försäkringar, säger Carl-Magnus Löfström.

Ny enhet på Avtalat

Enheten Digitala kanaler är en ny enhet på Avtalat från den 1 juni 2022. Enheten ansvarar för att säkerställa en ändamålsenlig, effektiv och strukturerad utveckling av Avtalats digitala kunderbjudande, med utgångspunkt i kundernas behov och bolagets målbild.

Avtalats övergripande uppdrag är att alla ska förstå och uppskatta pension och försäkring via jobbet – även innan det behövs. Kunderna består av tre miljoner arbetsgivare och anställda med kollektivavtal inom privat sektor.

-Detta är inte en resa Avtalat gör själva. Det handlar om att göra den tillsammans med alla kollektivavtalsbolag och parterna. Att samskapa över organisationsgränser kommer bli en rolig gemensam resa. Värdeerbjudandet som Avtalat samlar måste bli större än de enskilda delarna som fanns tidigare. Att fokusera på detta kommer att bli en viktig uppgift, säger Carl-Magnus Löfström.

Bakgrund inom kommunikation och digital kundupplevelse

Förutom ansvaret för Pensionsmyndighetens kommunikation har Carl-Magnus Löfström varit ansvarig för myndighetens digitala kundupplevelse i såväl inloggade tjänster som för webbplatsen i stort. Som ett led i detta är han en av myndighetens representanter i Minpensions styrelse. Under sina år på Pensionsmyndigheten har han lett myndighetens agila transformation av hela IT-verksamheten men också initierat arbetet med att ta fram en digital vägledningstjänst för alla Sveriges pensionssparare.

Carl-Magnus har många års erfarenhet inom partsvärlden. Under fem år var han ansvarig på Collectum för såväl kommunikationen som de digitala tjänsterna och innan dess arbetade han på Afa Försäkring med digital tjänsteutveckling och kommunikation. På Collectum ansvarade han för omgörningen av hela internetkontoret för företagare och på Afa Försäkring var han initiativtagare till samverkanstjänsten ersättningskollen.se.

-Vi är glada att Carl-Magnus Löfström börjar arbeta hos oss med sin gedigna erfarenhet av ledarskap, kunddriven kommunikation, samt pension och försäkringar. Han får en nyckelroll i utvecklingen av vårt kunderbjudande, säger Avtalat vd Niklas Hjert.

(För mer information eller intervju med Carl-Magnus Löfström och/eller Niklas Hjert vänligen kontakta Avtalats pressansvarig)

Carl-Magnus Löfström. Foto: Joachim Evhammar.
Högupplöst foto. Carl-Magnus Löfström. Foto: Joachim Evhammar.

Om

Alla ska förstå och uppskatta pension och försäkring via jobbet, även innan det behövs. Med den ambitionen har Svenskt Näringsliv, LO och PTK bildat Avtalat. Vi finns till för närmare tre miljoner arbetsgivare och anställda med kollektivavtal i privat sektor. Genom att erbjuda samlad information och vägledning blir avtalat.se vägen in och vägen ut för allt som rör kollektivavtalad tjänstepension och försäkring.

Följ Avtalat

Senaste pressmeddelandena från Avtalat

Många känner inte till att de har kollektivavtalade försäkringar13.3.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Fler än 4 av 10 privatanställda med kollektivavtal saknar kunskap om sina kollektivavtalade försäkringar. Det visar en ny undersökning som Avtalat har gjort. De riskerar därmed att förlora ersättning vid exempelvis föräldraledighet, sjukdom eller arbetsskada. Avtalat vill lyfta frågan inför Kollektivavtalets dag nu på söndag den 17 mars genom att publicera en ny rapport med syftet att öka kännedomen om kollektivavtalad försäkring.

Spellistor om döden och olyckor ska få fler att upptäcka pension och försäkring via jobbet30.11.2022 08:01:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Avtalat en kampanj som genom spellistor på Spotify ska öka kännedomen om kollektivavtalad tjänstepension och försäkring. Bland annat uppmanas 200 000 arbetsgivare i privat sektor att skicka spellistorna om bland annat olyckor och döden till sina 3 miljoner anställda. Förhoppningen är att fler ska få del av de försäkringspengar de har rätt till via kollektivavtalen.