Wellstreet

Caroline Farberger ny partner och styrelseordförande på Wellstreet

Stockholm den 13 januari 2022 - Caroline Farberger tar nästa steg i karriären och kliver in som ny partner och arbetande styrelseordförande i investmentbolaget Wellstreet.

Caroline Farberger, tillträdande partner och styrelseordförande Wellstreet

Caroline Farberger har dubbla examina som civilingenjör och civilekonom. Hon började sin karriär som konsult på McKinsey i sex år och därefter innehaft flertalet ledande positioner i försäkringsbranschen, bland annat från Trygg-Hansa och Codan.

Under de senaste sex åren har Caroline axlat rollen som vd för ICA Försäkring samt varit del av ledningen för ICA Banken. Under Carolines ledning har ICA Försäkring blivit Sveriges snabbast växande konsumentförsäkringsbolag och passerade nyligen en årspremievolym på 800 miljoner. Caroline har även mångårig erfarenhet av styrelsearbete och sitter idag som styrelseledamot i Erik Penser Bank.

– Wellstreet har på kort tid etablerat sig som en viktig aktör på den nordiska techscenen med ett antal, inom sin nisch, ledande och framgångsrika bolag och en i övrigt spännande portfölj i sina fonder. Jag är tacksam och inspirerad över att få vara med på den framtida resan och ytterligare höja ambitionsnivån, säger Caroline Farberger och fortsätter:

– Finansiering och investering i entreprenörsdrivna bolag är en oerhört viktig mekanism för att fortsätta utveckla vårt näringsliv. Jag ser mycket fram emot att vara delaktig i detta, och med särskild tonvikt på inkludering och mångfald i ägandet, då ägande utgör själva grunden till makt i näringslivet. Jag brinner för entreprenörskap och gläds att få arbeta nära flera entreprenörer och stötta deras bolag att utvecklas, avslutar Caroline.

– Entreprenörskap och egenföretagande handlar mycket om mod och övertygelse. Det finns få som personifierar detta som Caroline. Det, i kombination med hennes gedigna erfarenhet från såväl operationellt som strategiskt hantverk adderar en ny dimension till Wellstreets fortsatta stöd till unga tillväxtbolag, säger Mikael Wintzell, medgrundare och vd på Wellstreet.

Caroline Farberger tillträder sin nya befattning som partner och arbetande styrelseordförande hos Wellstreet senare i vår i samband med årsstämman.

Ladda ned bild
Caroline Farberger, tillträdande styrelseordförande och Mikael Wintzell, vd på Wellstreet

Wellstreet
Norra Malmvägen 143
191 62 Sollentuna

Sedan starten 2016 har Wellstreet investerat i flera framgångsrika teknikbolag inklusive Tibber, DanAds, Checkin.com, Scrive och Bambuser. På senare tid har Wellstreet uppmärksammats för att öppna The Factory, Nordens största innovations- och teknikhub i Sollentuna. Wellstreet är en stolt partner till Google for Startups och Amazon Web Services (AWS), samarbeten som driver investeringsportföljen till en högre nivå. Nyligen meddelade Wellstreet att man utökar sin närvaro till Göteborg från och med februari 2022.

Följ Wellstreet