CASA E. DI MIRAFIORE LANGHE DOLCETTO ORGANIC – EKOLOGISK NYHET FRÅN PIEMONTE

Nu lanseras Casa E. di Mirafiore Langhe Dolcetto Organic, ett ekologiskt vin från en av de klassiska egendomarna i Piemonte. Finstämt körsbärsfruktig doft, sammetslena tanniner och pigg syra kallar på klassiska anrättningar som bolognese och lasagne eller lyxigare småplock. Artikelnummer på Systembolaget är 57707 och kostar 209 kr per butelj.

DOMAINE LAROCHE CHABLIS CUVÉE ZERO9.9.2022 09:40:05 CEST | Pressmeddelande

Chablisproducenten Laroche har alltid haft en självklar balans mellan tradition och aktualitet. Domaine Laroche Chablis Cuvée Zero 2020 är producentens uppvisning i hållbart jordbruk och minimalistisk vinifiering. Namnet Zero betyder just noll svavel, tillsatser och påverkan. Den minimala upplagan gör att endast 200 buteljer kan släppas. Finns i Systembolagets beställningssortiment från och med 12 september. Artikelnummer är 58311 och priset är 249 kronor.