Casanovas i Bingolotto

Vad förknippar du med tätorten Vadstena? Gamla slott, kloster och heliga Birgitta – absolut! Men frågar du den hängivna dansbandsfantasten, så väcker Vadstena alldeles säkert helt andra associationer. Orten har de senaste åren kommit att bli dansbandsgenrens mecka, mycket tack vare deras absolut främsta ambassadörer – Casanovas! I kväll gästar de BingoLotto.

Det finns dansband, och så finns det dansband. Vägen från fritidsgården till dansbandsmusikens allra finaste rum är lång, men Casanovas har tagit klivet, om och om igen. Något som minst sagt har visat sig bära frukt. 2017 belönades bandet med den ärofyllda guldklaven i två kategorier. Inte nog med att man tilldelades priset för "årets dansband", så förärades deras då senaste platta "Ut i livet" med utmärkelsen "bästa album". Det sistnämnde skulle visa sig upprepas två år senare, då för albumet "Vi lever här och nu".

I bandet hittar vi Jimmy Lundberg på gitarr, Hans Plahn på trummor, Stefan Ryding på bas och bandets sångare och producent Henrik Sethsson. Tillsammans utgör de en sällsynt välmeriterat konstellation. År 2015 tog Jimmy emot Guldklaven för årets musiker och 2018 var det Henriks tur att skörda individuella framgångar, då han belönades med samma statyett för årets sångare.

De senaste åren har publikrekorden haglat och bandet har spelat inför fulla hus, från norr till söder. Med hitlåtar som "Drömtjej", "En bättre man", "Vad ska jag ta mig till?" och "dra dit pepparn växer" – den sistnämnda med uppemot 6 miljoner spelningar på Spotify – har man smittat sina lyssnare och sin publik med kronisk dansfeber och helt definitivt etablerat sig som ett av landets absolut främsta dansband.

Söndagen den 6 oktober 2019, kl. 18.00 i TV4

Apollo i nytt samarbete med Bingolotto – för föreningslivet3.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

I söndags, 1 december 2019 inleddes Apollos nya samarbete med Bingolotto och Folkspel, detta som ett led i Apollos satsningar på aktivitet, träning och sport. Apollo är idag med varumärket Apollo Sports Nordens största arrangör av sport- och träningsresor. Bingolotto och Folkspel har i sin tur ett grundläggande syfte att generera pengar till Sveriges föreningsliv och det är ur dessa synergier det nya samarbetet vuxit fram.

Top Cats I BingoLotto24.10.2019 15:50:17 CESTPressmeddelande

I en genre där spelglädje utgör den innersta kärnan, uppvisar dessa unga värmlänningar idealet. Med fyndig komik, outtröttlig energi och precisa luftsparkar pumpar man syrerikt blod in i rockabilly-traditionen. Med stor musikalitet förenar Top Cats en melodiös popkänsla med klassisk rock’n’roll och rockabilly. Den medryckande effekten av denna kombination får du möjlighet att uppleva då bandet gästar BingoLotto den 27/10, kl 18 i TV4. Slå en dubbelknut på dansskorna och sjung upp, noga och väl, för nu blir det fart och fläkt!