XL TRADE AB

CasusGrill - Den miljövänliga engångsgrillen

Sommaren är räddad! Nu lanseras CasusGrill - den naturliga engångsgrillen.

Allt fler svenskar drar sig för att använda en traditionell engångsgrill. Med all rätt. De är både miljö- och brandfarliga. Men nu finns äntligen ett betydligt bättre alternativ för alla som uppskattar att kunna grilla utan stora och dyra grillar. Den ekologiska engångsgrillen CasusGrill är enkel att använda och snäll mot naturen.

”CasusGrill är en grill i helt naturliga material; bambu, återvunnen kartong, lavasten och bambukol. Ingen aluminium, som tar många hundra år att brytas ned, och inga fossila material eller tändvätskor behövs”, säger Johan Lindow, vd på XL Trade.

Alla material i CaususGrill är biologiskt nedbrytbara, utom lavastenen som är o-organisk och därför inte skadlig för miljön. Grillen innehåller dessutom cirka 50% mindre kol, vilket halverar koldioxidutsläppet. Lavastenen och den upphöjda kartongkonstruktionen isolerar värmen, på så sätt minskas risken att bränna marken.

”CasusGrill är genialt enkel att använda. Efter endast 5 min är den klar för grillning och efter ungefär 2 timmar är den helt släckt. Med gallret bara ett par centimeter ovanför glöden bränner man dessutom inte maten”, säger Johan Lindow.

Casusgrill har fått många internationella utmärkelser och finns nu på Shell bensinstationer runt om i Sverige och på www.casusgrill.se. Rekommenderat cirkapris är 99 kr.

För mer information, bilder, samt testprodukt kontakta Johan Lindow; johan@xltrade.se eller tel. 0704-27 27 33

Johan Lindow; johan@xltrade.se eller tel. 0704-27 27 33

XL TRADE AB
Ättehögsvägen 12
21846 Bunkeflostrand

Carsten och Susanne Nygaard Broegger är uppfinnare av CasusGrill.

Under en campingsemester i de franska Alperna såg de hur nedskräpad naturen var av engångsgrillar i aluminium och bestämde sig för att utveckla en mer miljövänlig engångsgrill.

Efter 7 års produktutveckling lanserade de CasusGrill och nu, efter 2 år, säljs grillen i mer än 50 länder och har fått mängder med internationella utmärkelser.

Visionen är att vara ett innovativt och grönt företag, att vara en förebild för marknaden för engångsgrillar och inspirera människor att bli mer hälsosamma och miljömedvetna.

Följ XL TRADE AB