Catharina Elmsäter-Svärd: ”Förväntar mig att arbetsmarknadsminister Eva Nordmark fortsätter verka för säkra arbetsplatser”

- Säkerhet är en prioriterad fråga för Sveriges Byggindustrier. Insatserna för att minska antalet olyckor på våra byggarbetsplatser får aldrig ta paus. Vi har haft en god dialog med Ylva Johansson i denna fråga. Nu ser vi fram emot ett fortsatt gott samarbete med Eva Nordmark, ny arbetsmarknadsminister, säger Catharina Elmsäter-Svärd, vd för Sveriges Byggindustrier.

Måndagen den 7 oktober inviger Sveriges Byggindustrier branschens gemensamma säkerhetspark utanför Arlanda flygplats. Parken är en fysisk träningsanläggning med fokus på säkerhet och arbetsmiljö genom hela byggkedjan.

- Säkerhetsparken blir ett viktigt verktyg i vår strävan för en attraktiv, sund och säker byggbransch. Regeringen har välkomnat initiativet och jag hoppas att Eva Nordmark fortsätter på den inslagna vägen för en byggbransch fri från olyckor.

Länk till invigningen: https://www.sverigesbyggindustrier.se/invigning-av-byggbranschens-gemensamma-s__9200

Byggföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för seriösa bygg-, anläggnings- och specialföretag verksamma på den svenska byggmarknaden.