Cava + Lyxigt siden = Nyår

Codorníu, ett av världens äldsta vinhus, lanserar inför nyår ett inspirerande samarbete med sidenklädmärket Lou in Love. Ansiktet för kampanjen är den inspirerande influencern Joanna Fingal.

För 25 år sedan lanserade Codorníu varumärket Anna de Codorníu, vilka tog fram det första mousserande vinerna att införliva chardonnay i sin cava. Idag anses varumärket vara nästintill ikoniskt – och som dessutom levererar mousserande viner utav högsta kvalité, friskhet och elegans. Varumärket är i grund och botten en hyllning till familjen Codorníus sista arvtagerska – Anna de Codorníu, som 1659 gifte sig med den dåvarande vinmakaren Miquel Raventós. Anna har varit en stark förebild inom företaget och har bland annat fått en egen staty i en av Codorníus äldsta vinkällare i Spanien.

Anna de Codorníu är idag ett innovativt varumärke som samarbetar med influencers och erkända designers världen över. Vinhuset är bland annat huvudsponsor till Madrid Fashion Week och har nyligen varit aktuell i ett samarbete med den svenska konstnärinnan Clara Hallencreutz. Lagom till nyår lanserar de nu en mycket vacker sidenklänning tillsammans med Lou in Love, inspirerad av den ekologiska premiumcavan från Anna de Codorníu.

Lou in Loves klänning ”Anna” är i finaste siden som är ett hållbart och lyxigt materialval. Designen är framtagen för att få ett vackert fall och för att glänsa lite extra mycket på nyårsfesten! Klänningen kommer finnas i en mindre upplaga fr.om den 7e december och kostar 3295 kr.

Ansiktet utåt för klänningen och dess kampanj är Joanna Fingal som också har varit med och designat klänningen: - Ett så himla spännande samarbete med två varumärken som jag verkligen står bakom. Klänningen är så fin och självklart kommer jag att bära den för att fira in 2018!

Läs mer om samarbetet, Anna de Codorníus cavor och om Lou in Love här

Abonnera på våra pressmeddelanden.