Cavaklassiker från Codorníu blir ekologisk

Nu kommer en uppskattad uppdatering för alla som älskar cava – Codorníus premiumklassiker Anna de Codorníu Brut får inte bara en helt ny design, innehållet blir dessutom ekologiskt.

Anna de Codorniu Organic Brut

Förändringens vindar blåser över druvfälten nere i Spanien – den klassiska premiumcavan Anna de Codorníu Brut blir ekologisk och får ny design. Det behagligt avrundade bubblet från Codorníu är kanske mest känt som den första spanska cavan som är gjord på Chardonnay.

– Vanligtvis används de inhemska druvorna Parellada, Macabeo och Xarel-lo. Men med mestadels Chardonnay i blandningen blir cavan lite friskare i stilen, säger Jenny Hagberg, Brand Manager för Codorníu på Spring Wine & Spirits. – Och visst är det härligt att kunna njuta av en sådan fantastisk cava med lite extra gott samvete, tillägger hon.

Omkring den första juli är det säljstart på Systembolaget för Anna de Codorníu Organic Brut. Håll utkik efter den nya designen.

Produktnamn: Anna de Codorníu Organic Brut

Ursprung: Do Cava | Producent: Codorníu | Druvor: Chardonnay 90 %, Parellada 10 % | Alkoholhalt: 11,5% vol |Pris: 99 kr | Art.nr: 7369 | Distribution Systembolaget: FS. Artikeln behåller sitt gamla artikelnummer.

För mer information, vänligen kontakta;

Jenny Hagberg, produktchef på Spring Wine & Spirits, tel 0701-827758, jenny.hagberg@springwine.se

www.springwine.se

Anna de Codorniu Organic Brut

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.