Cecilia Malmström återvänder till Kompetensföretagen som tf kommunikationschef

Cecilia Malmström har mer än tio års erfarenhet av kommunikation och opinionsbildning på arbetsmarknadsområdet. Redan 2008 började hon jobba på Almega kommunikation, och blev sedan rekryterad till nuvarande Kompetensföretagen för att bygga upp den strategiska och operativa kommunikationen.

- Det gläder mig att kunna välkomna Cecilia Malmström tillbaka, säger Patrik Eidfelt, förbundsdirektör Kompetensföretagen. Hon är kompetent i sin yrkesroll och har en gedigen förkunskap om arbetsmarknaden i allmänhet och kompetensbranschen i synnerhet.

Närmast kommer Cecilia Malmström från fackförbundet Ledarna där hon jobbat som pressekreterare. Tidigare har hon jobbat som kommunikatör och programmarknadsförare på UR och SVT.

- Kompetensföretagens medlemmar utgör en viktig del av arbetsmarknaden, jag ser fram mot att ta mig an det kommunikativa arbetet kring detta igen, säger Cecilia Malmström

Cecilia Malmström tillträder rollen idag, och tar då över efter Carina Kit.

Bra att korttidsarbete omfattar hela tjänstesektorn3.4.2020 12:04:32 CESTPressmeddelande

Riksdagen har nu fattat beslut om att införa ett nytt system med korttidsarbete. I de ursprungliga skrivningarna av lagen omfattades inte hela tjänstesektorn. I beslutet som klubbas av riksdagen är detta ändrat och såväl konsulter, bemanningsföretag, vård- och omsorgsföretag, utbildningsföretag, upphandlad trafik och statliga bolag omfattas nu av systemet. Almega och de förbunden har varit pådrivande bakom detta och välkomnar beslutet.