C.F. Møller Architects utser ny associerad partner i Danmark

Jonas Toft Lehmann har utsetts till ny associerad partner hos C.F. Møller Architects från och med den 1 januari.

C.F. Møller Architects är en av Skandinaviens ledande och mest prisbelönta arkitektbyråer och nu välkomnar företaget en ny associerad partner.

– Det är med stor glädje vi välkomnar Jonas som associerad partner hos C.F. Møller. Med sin gedigna arkitektbakgrund har han varit en drivande kraft som projektledare och Lead Design Architect vid ett antal stora tävlingar och utvecklingsuppdrag med olika omfattning, både nationellt och internationellt, berättar VD och arkitekt Klaus Toustrup och utvecklar:

– Jonas arbetar med både ansvar och passion i sina projekt. Han har en fantastisk förmåga att genom öppenhet, dialog och ett nära samarbete få alla kompetenser i ett team att fungera tillsammans. Hans strategi är utforskande, analyserande och grundlig, men också kreativ, nyfiken och entusiastisk. Jonas är därför en naturlig ambassadör för C.F. Møller Architects innovativa och holistiska arbetssätt.

Om Jonas Toft Lehmann
Jonas är medlem i danska arkitektföreningen och fick sin examen på Arkitektskolen i Århus år 2010. Under och efter studierna arbetade han på BIG, 3XN och Schmidt/Hammer/Lassen Architects. Sedan 2013 har Jonas haft sin bas på C.F. Møller Architects i Århus.

Bland de senaste projekt som Jonas Toft Lehmann har varit involverad i märks Mindet 6, ett ljust och skulpturalt torn och landmärke i hamnen i Århus, utvecklingen av Dalum Papirfabrik-området till ett nytt grönt bostadsområde och Landsbankinn på Island,ett nytt hus åt Islands största bank med ett uttryck som tar avstamp i den råa isländska naturen och en design som inkluderar och interagerar med hela staden. Ett projekt som blev vinnare i en tävling tidigare i år.

Med utnämningen av Jonas Toft Lehmann till associerad partner finns nu sju associerade partner och åtta partner hos C.F. Møller Architects. Sammanlagt finns cirka 300 medarbetare fördelat på kontor i Århus, Ålborg, Köpenhamn, Stockholm, London och Oslo, och aktuella projekt återfinns i Danmark, Sverige, Norge, England, Irland, Island, Belgien och Tyskland.

Landsbankinn. Illustration: C.F. Møller Architects
Landsbankinn. Illustration: C.F. Møller Architects
Mindet 6. Illustration: Aesthetica Studio

Abonnera på våra pressmeddelanden.