Changers Hub Hjällbo: en mötesplats där drömmar blir till verklighet

Den 3 december öppnar Changers Hub Hjällbo, en ny mötesplats där unga vuxna förverkligar sina idéer, i samarbete med Näringslivsgruppen Göteborg & Co, Poseidon och Arbvux. Sex år efter sin etablering i Botkyrka i Stockholm expanderar organisationen till Göteborg, med visionen att demokratisera framgång.

Ari Amin och Sofia Aray är Changers Hub Hjällbos nya verksamhetschef respektive operativt ansvarig. Foto: Changers Hub.

− Changers Hub arbetar för att alla unga ska ha samma förutsättningar att förverkliga sina idéer och påverka sin framtid, oavsett startsträcka. Modellen har visat sig väldigt lyckad i Stockholm, därför satsar vi på att öppna en ny likande mötesplats här i Hjällbo, säger Sofia Aray, operativt ansvarig på Changers Hub.

Verksamheten erbjuder coachningprogram, idéutveckling, kurser inom bland annat privatekonomi, tech, entreprenörsskap och kultur, men även tillgång till nätverk och ett sammanhang med andra drivna och motiverade personer. Visionen är att demokratisera framgång och skapa en plats där man kan uppnå sin fulla potential.

− Att skapa positiva mötesplatser där unga kan göra konstruktiva vägval och påverka sin framtid tycker vi på Näringslivsgruppen är otroligt viktigt. Att stötta Changes Hub och dess etablering i Hjällbo är en självklarhet, alla unga ska få lika förutsättningar till att förverkliga sig själv och påverka sitt liv oavsett vilken bakgrund du har, säger Christian Westerberg, projektledare på Näringslivsgruppen Göteborg & Co.

Changers Hub Hjällbo invigs den 3 december kl.17.00 på Bergsgårdsgärdet 88 med storytellers Mohammed Ali, Megic Mike och Suad Warsame. Välkomna.

Näringslivsgruppen på Göteborg & Co är en plattform för samverkan mellan näringsliv, organisationer, kommuner och akademi som verkar för att stärka och utveckla Göteborgs konkurrens- och attraktionskraft. Genom initiativ och projekt stimulerar Näringslivsgruppen till långsiktig kompetensförsörjning och inkludering för att bidra till en attraktiv, levande och hållbar storstadsregion.

Innovationsprogram för upplevelseindustrin etableras i Göteborg20.12.2021 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Upplevelseindustrin samlar bland annat besöksnäringen, handeln, idrottsrörelsen och stora delar av kultursektorn. Pandemin har haft dramatiska konsekvenser för branschen som står för en växande del av svensk ekonomi. För att säkerställa en hållbar utveckling med digitalisering i fokus etableras ett nytt innovationsprogram för upplevelseindustrin på Lindholmen Science Park i Göteborg.

Stämningsfull körsång och kända artister intar Kungstorgets scen den 15–19 december14.12.2021 08:00:52 CET | Pressmeddelande

Under årets stora julsatsning ”Julscen på Kungstorget” i centrala Göteborg blandas magisk körsång med såväl pirriga debutanter som mer etablerade artister. Här kan du njuta av spännande artister som Maja Francis, Arvingarna och världsstjärnan Malena Ernman. Fler julupplevelser finns runt hörnet, till exempel kan man lyssna till julsånger från vallgraven längs kanalen via Paddanbåtarna eller kliva rakt in Göteborgs 400-åriga historia genom en unik filmupplevelse i Bältespännarparken.