Charlotta Sund intervjuas i Energistrategipodden

Energibranschen står inför en stor omvandling och i Energistrategipodden lyfts de utmaningar som energibolagen och dess ledare står inför, och hur de hanterar dem. I det senaste avsnittet intervjuas Tekniska verkens vd Charlotta Sund.

Charlotta Sund berättar om hur Tekniska verken i Linköping jobbar för att med god lönsamhet driva en bred verksamhet i regionen. Samtalet handlar också om den strategiska tanken och hur den görs hållbar, om vikten av att våga delegera och visa tillit till sina medarbetare, och om att omfamna bredden i allt som görs.

Lyssna på Energistrategipodden här

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Fullskaligt test av teknik för att ta upp och separera flytslam i reningsverk30.11.2020 13:00:00 CETPressmeddelande

Energimyndigheten ger stöd till Tekniska verken, Nodra och SurfCleaner för fullskaligt test av teknik för att ta upp och separera flytslam i reningsverk. Målet är minskad resursförbrukning och ökad biogasproduktion – utan vattenanvändning och med mycket liten energiåtgång. Flytslam är ett globalt problem i avloppsreningsverk som uppstår under olika process-förhållanden. Det är samtidigt en potentiellt viktig energikälla (inom EU ca 840 GWh/år) som i dag inte kan tas tillvara då det saknas en lösning för att samla in det på ett effektivt sätt.