Charlotta Sund intervjuas i Energistrategipodden

Energibranschen står inför en stor omvandling och i Energistrategipodden lyfts de utmaningar som energibolagen och dess ledare står inför, och hur de hanterar dem. I det senaste avsnittet intervjuas Tekniska verkens vd Charlotta Sund.

Charlotta Sund berättar om hur Tekniska verken i Linköping jobbar för att med god lönsamhet driva en bred verksamhet i regionen. Samtalet handlar också om den strategiska tanken och hur den görs hållbar, om vikten av att våga delegera och visa tillit till sina medarbetare, och om att omfamna bredden i allt som görs.

Lyssna på Energistrategipodden här

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken och Hydroc utvecklar ny teknik för värmelagring vid Vallastaden9.7.2021 11:12:33 CEST | Pressmeddelande

Tekniska verken i Linköping har, precis som många andra fjärrvärmebolag, ett överskott av värmeenergi under sommaren. Överskottsenergin skulle kunna användas på vintern, under förutsättning att den kan sparas utan för stora förluster. Nu undersöker Tekniska verken och Hydroc Energy Storage AB möjligheten till en pilotanläggning för att lagra termisk energi i berggrunden, i anslutning till Vallastaden i Linköping.