Charlotta Sund nominerad till Årets Kraftkvinna

Tekniska verkens vd Charlotta Sund är en av de 61 nominerade till Årets Kraftkvinna 2019. Priset, som initierats av organisationen Kraftkvinnorna, har instiftats för att synliggöra och lyfta kvinnor i energisektorn och för att bredda rekryteringsbasen och attrahera fler till branschen.

Utmärkelsen Årets Kraftkvinna tilldelas varje år en kvinna i energisektorn som dels imponerar med sin kompetens och dels proaktivt arbetar med jämställdhetsfrågor för att attrahera fler kvinnor till branschen. Vem som tilldelas utmärkelsen offentliggörs i slutet av oktober.

Läs mer om Kraftkvinnorna och de nominerade här

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se